חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

האם לעשות ניתוח לייזר?01/05/2016

היי בוקר אור,

כבר מספר חודשים שאני חושבת לעשות לייזר, הלכתי למכון להורדת משקפיים ונמצאתי מתאימה לניתוח PRK.
המספרים שלי די גבוהים , -6.50 בעיין ימין ו-5.75 בעיין שמאל . איך אפשר לדעת האם המספר יחזור לאחר הניתוח ? ( ז"א לא מספר חודשים אחרי אלא דווקא אחרי מספר שנים), האם מדובר בגנטיקה? האם מדובר בעייפות ומתחים ובגלל כך המספר עולה?

אני קוראת כאן ובפורומים אחרים תגובות קצת מפחידות על הניתוחים ,למרות שPRK יותר בטוח, אבל עדיין נשמע מפחיד מתמיד.

אשמח לעזרה 🙂

שלום רב,

המספרים שלך אינם גבוהים, וניתן לנתח עד 12- ואף למעלה מזה, אם עובי הקרנית מאפשר זאת. אם המספר שלך היה יציב במהלך השנה האחרונה, הרי שניתן לאמר שיש סיכוי של כ- 95% שלאחר הניתוח המספר לא יחזור והתוצאה תהיה יציבה. חשוב להבין שגם אם יש חזרה של מספר - מדובר בד"כ בחזרה של מספר קטנים, לרמה של סביב ה 1-, ולעולם לא יחזור לך כל המספר.

הנטייה לעלייה של המספר תלוייה בעיקר בגורמים גנטיים. למעשה הסיכוי לעלייה של מספר לאחר הניתוח שווה לסיכוי שהמספר שלך ימשיך לעלות במקצת בעתיד גם אם לא תעשי ניתוח כלשהוא. לכל אדם יש את המספר היציב הסופי שהוא מגיע אליו ביום מן הימים, והמספר הזה הוא תוצאה של גנטיקה (בדיוק כמו תכונות גופניות אחרות) ולא של גורמים חיצוניים. לאחר שהמספר הגיע לרמה יציבה, ונשאר בה במשך שנה לפחות - ניתן לבצע את הניתוח בבטחה.

הפחדים שלך הם תוצאה של חשיפה למידע חלקי ולא מקצועי, אליו את נחשפת בפורומים שונים. חשוב להבין שהניתוח הזה, שקיים מזה כ-30 שנה, הוא אחד הניתוחים הנפוצים והמצליחים ביותר שנעשים בגוף האדם, והוא מצליח מאוד ברוב המכריע של המנותחים. אבל הפורומים מושכים אליהם את אותם מעטים שאינם מרוצים. כל המנותחים המרוצים הם רוב דומם, והם לא יטרחו להיכנס לפורומים השונים ולהגיד כמה שטוב להם. אם תמשיכי לבסס את הידע שלך על פורומים למיניהם - אזי לא תקני רכב חדש לעולם, ולא תקחי משכנתא, ולא תטוסי לנופש בחו"ל... כי כל הדברים הללו לא שווים, מסוכנים, ומישהו תמיד ינסה "לסדר אותך" ולקחת את כספך...

דרך אגב - עדשות המגע שחלק ניכר מהאנשים מרכיבים הן מאוד מסוכנות, והיו כבר מרכיבי עדשות מגע שהתעוורו בגלל זיהומים בקרנית שנגרמו בגלל עדשות מגע. מעולם לא נתקלתי באדם שהתעוור בגלל ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, אך ראיתי לא מעט אנשים שהתעוורו בגלל עדשות מגע, ולחלקם אף בצעתי השתלות קרנית. במדור סרטי הניתוחים באתר זה תוכלי לראות סרטון של השתלת קרנית באשה צעירה עם זיהום קשה בקרנית שנגרם בגלל שימוש רשלני בעדשת מגע.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה