חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת /שעורה שחוזרת אחת לחודש .29/05/2015

שלום אני בן 22 ובחצי שנה האחרונה אחת לחודש יש לי דלקת בעין עם נפיחות ואדמומיות בעפעפיים , הייתי אצל מספר רופאים שיאבחנו את זה כשעורה נתנו לי משחה בשם מקסיטרול וטיפות אופלוקס . הטיפול עזר אך השעורה חוזרת אחת לחודש . בנוסף אמרו לי לאחר שהשעורה עוברת לנקות עם מגבוני איי-קר כדי לשמור על היגיינה בעפעפיים ולמנוע השעורה להיווצר בשנית אך למרות שאני שומר על היגיינה בקפידה ומנקה עם המגבונים הדלקת חוזרת .
אשמח לקבל את חוות דעתך המקצועית והאם אני צריך לגשת למומחה לבעיות בעפעפיים.

עומר

עומר שלום,

"שעורה" הוא כינוי לגוש בעפעף שמתפתח על רקע של זיהום מקומי או על רקע של דלקת כרונית בעפעפיים. כאשר הגוש רגיש וכואב מדובר בתהליך זיהומי שמופיע בתוך זקיקי הריסים או בתוך בלוטות השומן בעפעפיים (ואז הוא נקרא Hordeolum - אבצס קטן בעפעפף). כאשר הגוש לא כואב, מתפתח באיטיות ונשאר זמן רב בעפעף, מדובר בתהליך דלקתי שבו שומן יוצא מבלוטות השומן אל הרקמה סביב הבלוטה ויוצר תהליך דלקתי תגובתי ממוקם (ואז הוא נקרא Chalazion - גוש שומני דלקתי ממוקם בעפעף).

בשני המקרים הטיפול כולל הגיינת עפעפיים יומית - הכוללת ניקוי תכוף של קצות העפעפיים והריסים כפי שאתה אכן עושה. כאשר מופיע גוש רגיש - ע"י חימום מקומי תכוף ניתן לגרום לניקוז מהיר יותר של תוכן האבצס. חימום מקומי נעשה ע"י הנחת גוף חם על העפעפיים (לדוגמא - פד גזה רטוב עם מים חמים) למשך מספר דקות, וחזרה על הפעולה מספר פעמים ביום. 

בנוסף מומלץ לפנות לרופא עיניים מומחה לקרנית. הרופא ירשום בד"כ בנוסף טיפול מקומי עם אנטיביוטיקה, הניתנת במשחה או בטיפות. בנוסף, כאשר יש דלקת כרונית בעפעפיים, ירשום הרופא טבליות דוקסילין במינון של 100 מ"ג ביום לתקופה של מספר חודשים. לדוקסילין יש תכונות נוגדות דלקת (בנוסף לכך שהוא אנטיביוטי), הגורמות להקלה משמעותית בדלקת העפעפיים ומניעת התופעה של שעורה בחלק מהמקרים.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה