חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת עינים אלרגית המערבת את העור כרונית במשך כשנתיים20/08/2015

שלום רב פרופ' סלומון,

שמי מרב, בת 51, תושבת יקנעם עילית. נשואה פלוס ילד. בעברי חולה אונקולוגית, סרטן שד בגיל 35, נשאית של BRC1. בעבר כמה ניתוחים .
לפני כשנתיים החלה דלקת עיניים בלחמית בלבד. שני רופאים ניסו לטפל והחליפו טיפול של סוגים שונים של טיפות ללא הפסקה והמצב הלך והחמיר. רופאה פרטית העבירה אותי לאחר, כאשר עברתי בדיקות דם מקיפות, שהראו מדדי דלקת גבוהים ואז נבדקו גם האם זה קשור למחלות אוטואימוניות שונות, אך הבירור לא העלה דבר מובהק (כולל סיוגרן) לאחר שנראיתי כמו חצי מפלצת וחצי עיוורת, רופא עיניים פרטי נוסף, החל לטפל באופן שמרני, בטענה שפתחתי אלרגיה לחומרי השימור של כל הטיפות שקבלתי, והדלקת היא אלרגית קשה מאוד, פפילות גדולות. לטענתו, הדלקת לא קשורה למחלות אוטואימוניות. הייתי אצל הרופא 4 פעמים…הטיפול השמרני לא צלח, והחל טיפול מסיבי בסטירואידים ואח"כ ברסטזיס. הטיפול הועיל מאוד, אך חשיפה קלה לארלגנים שוב התפרצה האלרגיה. כל הזמן אני מטפלת במלא אנטי היסטמינים מכל הסוגים כולל תרסיס אף אבמיס. הייתי אצל שני אלרגולוגים ובצעתי טסטים עוריים וגם מדבקות. יש אלרגיות שונות, שהיו ידועות גם קודם, כדי לא להאריך כבר מעבר למה שעשיתי, הבעיה ממשיכה, החיים גיהנום ממש. אי אפשר לנהוג, טשטושים, קשה לקרוא ולפעמים כמעט בלתי אפשרי במצבים מסויימים, צריבות בעינים ובעור סביב, יובש מסביב לעיין ואודם, עדיין מודלקות ושוב אני עם סטירואידים… אף אחד לא הצליח למצוא מענה לבעיה.. השאלה היא אם אוכל לבוא לייעוץ בהדסה והאם נראה לך שתוכל לסייע לי, או שהכתובת היא אחרת לנושא. אשמח מאוד לכל תשובה ומודה לך מאוד מראש.

שלום מירב,

נראה שאת סובלת מדלקת אלרגית כרונית של הלחמית. מדובר בתופעה נפוצה ביותר, ממנה סובלים כ- 20% מהאוכלוסיה ברחבי העולם. מזה מספר שנים אנחנו מטפלים בדלקות אלרגיות של העיניים במשחת Protopic בהצלחה רבה. זוהי משחה המיועדת לטיפול בעור במחלה אלרגית של העור הנקראת Atopic dermatitis. המשחה מכילה תרופה הנקראת Tacrolimus. תרופה זו נמצאה כיעילה ביותר בטיפול בדלקות אלרגיות של העיניים. בניגוד לסטרואידים, שהטיפול בהם לאורך זמן כרוך בתופעות לואי כגון קטרקט וגלאוקומה, הטיפול ב- Tacrolimus אינו כרוך בתופעות לואי, והוא יעיל יותר מסטרואידים, ובודאי שיעיל הרבה יותר מהתרופות האנטי-היסטמיניות למיניהן.

מומלץ לפנות לרופא עיניים מומחה לקרנית, שיבדוק אותך וירשום לך את הטיפול המתאים.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה