חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת עיניים ממושכת בילד31/12/2016

הבן שלי בן 6 עם מחלת מעי דלקתית מטופל ביומירה( כמו כן יש לו צליאק ואלרגיה לבננה ואבוקדו). יש לו כבר חמישה חודשים דלקת עיניים כניראה על רקע אלרגי/אוטואמוני(תבחיני עור הראו אלרגיה לקרדית האבק) רופאת האלרגיה חושבת על אביבית ולא על מחלה שקשורה לחשיפה לאלרגנים. הדלקת מתבטאת באודם מפוזר בלובן העין תחושת גרד חזקה מאוד. הגענו לרופאת עיניים לפני כארבעה חודשים. בתחילה ניסתה אנטיביוטיקה נכשל, אחכ קיבלנו LOTEPRENDOL סטרואידים שהעלימו את הדלקת ו AZELASTINE שלא עזר. אחכ שוב סטרואידים ובמקביל EPINASTINE. שבועיים אחרי הסטרואידים שאנחנו עדיין על EPINASTINEוסירופ אנטי אלרגי – אריוס, שוב חזרה הדלקת. הוסיפו גם ZADITEN וזה כבר כמה ימים וגם אין שיפור אלא שוב החמרה.
הסבלנות הולכת ומתקצרת. האם חייבים לעבור את כל פרוטוקול התרופות על מנת להגיע למשהו שאכן עוזר לבעיה? האם יש לך עצה שיכולה להועיל? נשמח לקבלה. תודה מראש

שלום רב,

"הסבלנות הולכת ומתקצרת" וחבל, מכיוון שמדובר כאן במחלה כרונית הנמשכת שנים רבות, בד"כ עד גיל ההתבגרות. בנך סובל ככל הנראה מדלקת עיניים אלרגית כרונית הנקראת דלקת אביבית (VKC). כמו כל דלקת אלרגית מדובר בחשיפה לאלרגנים כלשהם, שאת טיבם בד"כ קשה לזהות. ככל הנראה אין קשר למחלה הסיסטמית ממנה הוא סובל. דלקת זו מתחילה בגיל 3-6 ונמשכת עד גילאי 16-20.

התרופה היעילה ביותר לדלקת אביבית, בה אנו משתמשים מזה מספר שנים היא טאקרולימוס. תרופה זו ניתנת מקומית בצורת משחה הנקראת Protopic. משחה זו מיועדת אמנם לעור, אך ניתן לתת אותה לעיניים. המשחה ניתנת פעם ביום לפני השינה. הטיפול בה צריך ממושך, וצריך להינתן לתקופה של חודשים ואף שנים, בתדירות אותה יקבע הרופא המטפל. היא יעילה יותר מסטרואידים ואנטי-היסטמינים, בהם השתמשת עד כה, ואין לה את  תופעות הלואי של סטרואידים (קטרקט וגלאוקומה). חשוב להבין שאין תרופה המרפאת מחלות אלרגיות. ניתן להקטין באופן משמעותי את גובה הלהבות, אך לא לרפא כליל את המחלה.

ניתן לקרוא על תרופה זו באין ספור תשובות שלי לשאלות הגולשים בשנים האחרונות (הכנסי לדף מחלות עיניים אלרגיות, וקראי את התשובות לשאלות הנמצאות בתחתית הדף).

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה