חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת עיניים בהריון12/01/2016

שלום רב. אני נמצאת בשבוע 39 להריון (לקראת לידה)
אמש החלה אצלי הרגשה מוזרה בעין, הופעת אדמומיות וריבוי הפרשה של דמעות מעין ימין. בבוקר כבר התעוררתי עם עין נפוחה מעט והתקשתי לפתוח אותה בעקבות הצטברות הפרשות. עם זאת אחרי ששטפתי את העין שמתי לב שההפרשות בעיקר צלולות ולא מוגלתיות. בשיחת טלפון עם רופא המשפחה הוחלט כי אין טעם שאגיע למרפאה והוא רשם מרשם לטיפות וסינטומיצין. בינתיים אני שוטפת את העין עם תמצית קמומיל, אך ללא הקלה משמעותית. מהי השערתך לגבי אופי הדלקת לפי תסמינים אלו? מה הטיפול היעיל ביותר? האם אני מדבקת? ביחוד לאור העובדה שאני ממש לקראת לידה, והאם יש סכנה בכך לעובר או לתינוק אחרי הלידה? האם אני צריכה להמנע מקרבה לתינוק אחרי הלידה?

לנה

שלום לנה,

לא ברור לי כיצד ניתן לעשות אבחנה על פי שיחה עם רופא המשפחה, ועוד בטלפון? מדוע לא ללכת לביקור אצל רופא עיניים, להיבדק, ולקבל את הטיפול המתאים ביותר?

התסמינים של עין אדומה עם הפרשות צלולות ותחושת גוף זר בעין אופייניים דווקא לדלקת ויראלית של הקרנית והלחמית. דלקת זו מתחילה בעין אחת, ועלולה לעבור בהמשך גם לעין השנייה. הטיפול בד"כ כולל תחליפי דמעות וסבלנות. בד"כ אין טעם במתן טיפול אנטיביוטי (כמו טיפות סינטומיצין) לדלקת ויראלית. דלקת ויראלית מדביקה ביותר, ויש להיזהר שלא להדביק את שאר בני הבית ועמיתים למקום העבודה. אין בדלקת ויראלית משום סכנה לילוד.

בכל אופן מומלץ להיבדק בהקדם ע"י רופא עיניים.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה