חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת כרונית של הלחמית כתוצאה מאלרגיה27/07/2018

שלום רב פרופ',
אני בן 27, ומאז שאני זוכר את עצמי אני סובל מאלרגיות רבות, המתבטאות בעיקר בנזלת אלרגית ודלקת בלחמית. שמתי לב שבשנתיים האחרונות מצב העיניים החמיר, ככה שאני סובל מהן רוב הזמן- אם זה באדמומיות או תחושת גרד מעיקה ומענה, ולרוב זה מלווה גם בהפרשות חוטיות בעיקר בבוקר.
ביקרתי אצל שני רופאי עיניים בעקבות זאת, ובהתחלה טופלתי בזדיטן שעזר מאוד, אך האפקטיביות שלו ירדה בהמשך. בהמשך קיבלתי גם מקסיטרול ורלסטט, שגם הם לא עזרו לשפר את המצב באופן משמעותי.
הדבר היחיד ששיפר מיידית ובאופן מוחלט את המצב, היה סטרודקס. עם זאת, כפי שציינת פה מספר פעמים ואכן קרה- תוך כדי הטיפול המצב היה מעולה, אך מאחר ואסור להשתמש בסטרואידים לאורך זמן, הדלקת חזרה במלוא היקפה.
שאלתי אליך פרופ', היא כל כמה זמן ניתן להתחיל טיפול זמני בסטרודקס? או לחלופין, האם יכול להיגרם נזק בשימוש בטיפות הללו באופן נקודתי? כמו פעם או פעמיים בשבוע, שכן האפקט שלהן הוא מיידי. בנוסף, ראיתי שאתה ממליץ על משחה בשם פרוטופיק – האם קיימות טיפות עם אותו חומר פעיל ואותה יעילות? גם אם זה אומר שצריך להשתמש בהן יותר מפעם אחת ביום בניגוד למשחה.
אשמח להתייחסותך פרופ', באמת שהמצב הזה פוגע משמעותית באיכות החיים, ואני מיואש מכך, במיוחד כי אני עובד כמתכנת, מה שאומר שאני מבלה שעות רבות מול המחשב בחלל ממוזג שרק מגביר את קצב התייבשות העיניים. תודה רבה!

שלום רב,

לא ניתן להשתמש בסטרואידים לזמן ממושך מכיוון שהם עלולים לגרום לקטרקט וגלאוקומה. השימוש בסטרואידים צריך להיות לפרקי זמן של שבועות בודדים, ותחת מעקב רופא עיניים.

השימוש במשחת פרוטופיק, שהתרופה הפעילה בה היא Tacrolimus, גרם למהפכה בטיפול בדלקות עיניים אלרגיות. התרופה יעילה יותר מסטרואידים ובטוחה יותר. ניתן להשיג את התרופה גם בצורת של טיפות, אותן ניתן להשיג בבתי מרקחת העוסקים בהכנות רוקחיות מיוחדות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה