חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת ויראלית של הלחמית אצל נער בן 15.502/08/2017

ד"ר שלום רב,

בני בן ה- 15.5 אובחן כסובל מדלקת ויראלית של הלחמית בה נדבק מבני הקטן (בן כ-5) החל מה- 25.7 (עד כה כ-9 ימים. הוא קיבל טיפות (2 סוגים אחד ל-7 ימים ואחד ל-30 יום) ועוד טיפות ללפני השינה. הבנו מהרופא שהן להקלה בעיקר.

במקרה נתקלתי באתר שלך בו קראתי את הכתבה העוסקת בתופעה זו וראיתי כי כתבת כי לעיתים בטיפול ממושך בטיפות סטרואידים לעיניים כדי לסלק את התסנינים הדלקתיים בקרנית.

שאלותיי :
א. באיזה שלב של המחלה יש צורך בסטרואידים?
ב. האם אתה חושב שיש מקום שנגיע אליך לבדיקה? האם יש משהו שתוכל לעשות כדי להקל עליו? הוא מאוד סובל, יש לו רגישות מאוד גבוהה לאור, אינו מסוגל לפתוח את העיניים וסובל אף מירידה בראייה.

אשמח לתשובתך המהירה!

שלום רב,

את ההחלטה על מתן סטרואידים עושה רופא עיניים לאחר בדיקת העיניים. ההחלטה על מתן הסטרואידים תלוייה בצפיפות התסנינים בקרנית והשפעתם על הראייה, ובממצאים נוספים כגון היווצרות קרום בלחמית הפנימית של העפעפיים (ממברנה בלחמית הטרסלית), ובמידת הסבל הכרוכה בדלקת. לא תמיד יש צורך בסטרואידים, ולעיתים מטוב לתת למחלה לעבור ללא טיפול. אולם ברגע שהוחל בטיפול בסטרואידים (ונראה לי שזה המצב אצלכם), אז יש לתת אותם לתקופה ממושכת תוך ירידה הדרגתית ואיטית, ותוך מעקב הדוק של רופא העיניים.

אין צורך לבוא אלי. כל רופא עיניים בקהילה יכול וצריך לתת לך את המענה לבעיה הזו, שהיא נפוצה מאוד בשבועות האחרונים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה