חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת בשתי העיניים12/05/2017

היי ד"ר
לפני 4 ימים נדבקתי מהתינוק שלי(בן חצי שנה) מדלקת בעיניים. (לא הולך למעון)
נדבקתי בשתי העיניים והשתמשתי בטיפות עיניים שקיבלתי עבורו לקרומיצין של ד"ר פישר.
למחרת פניתי לרופא משפחה מכיוון ששנינו הינו כמה ימים חולים (כאבי גרון שיעול צינון וחום ומהרופאים שלנו נאמר שחלינו בוירוס שיחלוף). הרופא הוסיף לי משחת סינטומיצין
לאחר שימוש של יום וחצי במשחה שמתי לב שזה מחמיר העיניים אדומות מגרדות מאוד צורבות העפעפיים נפוחים מאוד ומסביב לעיניים כאילו המשחה גרמה לכוויה. (מבידקה עם אמא שלי גיליתי שהיא אלרגית למשחה הזאת אז מיד הפסקתי את השימוש עשיתי ניקויים עם תה/ קומפרסים קרים וקרח)
האם עלי לפנות לרופא עיניים לקבל טיפול אחר? להמשיך טיפול בטיפות? האם הסימנים האדומים בשקיות של העיניים יעלמו או ישארו כצלקת?
*שנינו ללא חום ברוך השם,ולתינוק עברה מהר הדלקת ולא נראתה חמורה
*חייבת לציין ששישי בערב ועלי להמתין לראשון
תודה רבה לך אשמח לתשובות

שלום רב,

הטיפול במשחת סינטומיצין או באנטיביוטיקה כלשהיא לדלקת בעיניים הניתן ע"י רופא המשפחה הוא טעות יסודית. מרבית הדלקות בעיניים נגרמות מזיהום ויראלי, במיוחד במקרה שאת מתארת בו נדבקת מהתינוק. לכן אין מקום לטיפול אנטיביוטי, שלעיתים רק מזיק (ואכן משחת סינטומיצין גרמה לך לתגובה אלרגית, תופעה שכיחה ביותר).

מרבית הדלקות הויראליות חולפות מעצמן ללא טיפול. יש וירוס מסויים הגורם לדלקת הנמשכת מספר שבועות. אם הדלקת לא עוברת תוך מספר ימים מומלץ להיבדק ע"י רופא עיניים. עד אז ניתן לנקות את ההפרשות עם צמר גפן רטוב סחוט אותו יש להעביר בעדינות על העפעפיים. בנוסף ניתן להשתמש בדמעות מלאכותיות (טיפות לחות) ללא חומרים משמרים, אותן ניתן להשיג בכל בתי המרקחת ללא מרשם רופא.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה