חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת בעיניים15/02/2018

התחילה אצלי דלקת וירלית, לפי טענת שלושה רופאים, לפני כחודש וחצי. נתו לי טיפות סטראואידיות ולאחר כמה ימים נתן לי רופא אחר לוטמקס. התרופה עזרה והדלקת עברה. הייתי אצל רופא עיניים בבית חולים והוא אמר לי שהעיניים מאה אחוז ולהפסיק את הסטרואידים כי הם מזיקים ומאריכים את תקופת המחלה. הורדתי את המינון מ3 לפעמיים והפסקתי כפי שהוא אמר. לאחר שבוע הדלקת חזרה והיא בעיקר בעין שמאל. אני לוקח רק סימטומיצין פעמיים ביום כבר שבוע וחצי ודמעות מלאכותיות אך המצב לא משתפר. מה עושים?

שלום רב,

למעשה לא היית צריכה לקחת את הסטרואידים בכלל. הסטרואידים גורמים להקלה מידית, אך כשמנסים להפסיק אותם הדלקת חוזרת. הטיפול הנכון ביותר בדלקת ויראלית הנגרמת בגלל אדנו-וירוס הוא לא לעשות דבר, לסבול, ולהמתין שהדלקת תחלוף מעצה. הדלקת נמשכת 2-4 שבועות, ומומלץ לא להתחיל בכלל טיפול בסטרואידים, ולתת למערכת החיסונית של הגוף להילחם בוירוס.

אבל לרב האנשים אין סבלנות, והם מקבלים בשלב כזה או אחר את הסטרואידים. הסטרואידים גורמים להקלה מידית בכך שהם בולמים את הפעילות של המערכת החיסונית. אמנם סימני הדלקת נעלמים, אך לאחר הפסקת הסטרואידים, הפעילות הדלקתית מתחדשת, מכיוון שבקרנית נשארו אנטיגנים ויראליים הגורמים להגעה מחודשת של תאי הדלקת. לכן - ברגע שמתחילים טיפול בסטרואידים, צריך להמשיך בהם לתקופה ממושכת, ולרדת איתם באיטיות, ולא בבת אחת. מדובר בטיפול שנמשך שבועות ולפעמים חודשים, תוך מעקב של רופא העיניים, והתאמת המינון בהתאם למצב הדלקת.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה