חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקות חוזרות בעין ימין 14/08/2015

אני סובל מגלאוקומה בעין ימין וסבוראה בפנים והקרקפת זה זמן רב. אני משתמש בטיפות XALACOM בעין ימין בלבד כנגד הגלאוקומה. מאז חודשיים אני סובל מ דלקות עיניים חוזרות , בעין ימין, עין אדומה,ולא מצליח להיגמל מהן אפילו עם טיפות אנטיביוטיות . האם יתכן שאני אלרגי לטיפות שאני משתמש כל ערב,כבר זמן רב, או לסבוראה או לשניהם ביחד?
יעקב

שלום רב יעקב,

תכשירים מקומיים רבים הניתנים לטיפול בגלאוקומה גורמים בד"כ לתגובות אלרגיות. מאוד יתכן שהסיבה העיקרית לכך שעין ימין אדומה היא הטיפול בקסלאקום. מכיון שיש תכשירים רבים לגלאוקומה, ניתן להפסיק את הטיפול הנוכחי ולהחליפו בתרופה אחרת. מומלץ לפנות לרופא העיניים המטפל בגלאוקומה, ולבקש ממנו למצוא טיפול תרופתי מקומי אחר, שפחות יגרום לגרוי של העין.

גם מחלת העור ממנה אתה סובל עלולה לתרום לדלקת הכרונית בעין. הטיפול במחלה זו צריך להיות ע"י רופא העור. לעיתים סבוריאה בפנים עלולה לגרום לדלקת עפעפיים כרונית - Seborheic Blepharitis. הטיפול בדלקת כרונית של העפעפיים כולל שימוש בטבליות דוקסילין הניתנות במינון של 100 מ"ג ליום למשך תקופה ארוכה, וכן היגיינת עפעפיים ותחליפי דמעות ללא חומרים משמרים.

ככלל - אין מקום לטיפול אנטיביוטי בדלקת בעיניים הנגרמת בגלל סיבה אלרגית, יובש בעיניים, או בגלל הסיבות שציינת בשאלתך. אנטיביוטיקה ניתנת כנגד זיהום. זיהום ודלקת אינם אותו הדבר!!! מרבית מקרי הדלקות הכרוניות בעיניים אינן נגרמות ע"י זיהום, והטיפול האנטיביוטי מיותר, ואף תורם להחמרת הדלקת!!!

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה