חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

גרד והפרשות בעין06/04/2015

לילדי בן ה 12 יש באופן קבוע גרד והפרשות בשתי העיניים. זה היה מאז הילדות ורופאים בעבר טענו שאין מה לעשות. לאחרונה סבל מדלקת חריפה בעין ובבדיקת רופא עניים התגלתה צלקת על הקרנית שלטענת הרופא מדובר במשהוא ותיק.

אני רוצה לעשות בירור מקיף יותר כולל חשד לאלרגיה.

ריקי

שלום ריקי,

בנך סובל ככל הנראה מדלקת עיניים אביבית (Vernal Kerato-Conjunctivitis או VKC). זוהי מחלת עיניים אלרגית כרונית בילדים, המתבטאת בגרד ניכר, דמעת, אודם בעיניים ורגישות רבה לאור. הסימנים הם גבשושיות הנקראות פפילות הנמצאות בחלק הפנימי של העפעף העליון. במקרים הקשים עלול להתפתח כיב במרכז הקרנית, שמתרפא תוך כדי יצירת צלקת. זהו כנראה התהליך שגרם לצלקת אצל בנך.

מחלה זו נמשכת בד"כ שנים רבות, ונעלמת מעצמה לקראת גיל ההתבגרות. לפעמים המחלה קשורה באלרגן הנמצא בסביבת הילד (באויר, במזון, בחומרי רחצה), אך בד"כ קשה או לא ניתן לאתר את גורם האלרגיה. מבחני אלרגיה אצל מומחה לאלרגיה בד"כ אינם מועילים, ולא ניתן לעשות הרבה עם המידע שהם מביאים.

הטיפול הוא בתרופות נוגדות דלקת הניתנות מקומית, בטיפות לעיניים. תרופות אלו כוללות את האנטי-היסטמינים ומייצבי תאי פיטום (כמו Relestat, Optilast, Zaditen, וכו'), סטרואידים (כמו Lotemax ו- FML), ולאחרונה אימונו-מודולאטורים כגון ציקלוספורין A וטאקרולימוס.

בשנים האחרונות אנו מטפלים בהצלחה רבה במחלה זו במשחת Protopic המכילה טאקרולימוס. זוהי משחה המשמשת לטיפול בדלקת אלרגית של העור (Atopic Dermatitis), ונמצאה כיעילה מאוד ובטוחה בטיפול ב- VKC.

לחצי כאן למידע נוסף על מחלות  עיניים אלרגיות.

לחצי כאן למידע נוסף על תרופות נוגדות דלקת ועל טאקרולימוס.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה