חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

בעיות ראיה אחרי ניתוח בעין אחת בלבד11/10/2020

שלום,
בת 50, מספרים נמוכים (1.75-) לראייה מרחוק. בראייה מקרוב כרגע מסירה משקפיים לחלוטין ורואה מצויין. נמצאתי מתאימה לניתוח PRK, הומלץ לנתח רק עין אחת, הדומיננטית (ימין במקרה שלי) לטובת המנעות ממשקפי ראייה בשלב זה. חוות דעת אומרות שההסתגלות לראיה לא פשוטה אם בכלל כשמנתחים רק עין אחת: מאמץ יתר בראייה, מיקוד, בעיות בנהיגה (ראייה מרחבית) ובלילה (סינוור בעין שלא נותחה). האם באמת תופעות אלו שכיחות כשמנתחים רק עין אחת?

שלום רב,

עם מספרים נמוכים של 1.75- בכל עין, בהחלט מומלץ לנתח רק את העין הדומיננטית, ולהשאיר את העין השניה כדי שתוכלי לקרוא ללא משקפיים. הדרך היחידה לדעת אם תסתגלי למצב החדש הוא ע"י ניסיון עם עדשת מגע: תנסי לשים עדשת מגע רק בעין הדומיננטית, ולהסתובב כך במשך כשבוע. לראות כצד תסתדרי בנהיגה, במשרד, בקריאה ובעבודה מול מחשב. אם תסתגלי למצב זה - אפשר יהיה לבצע את הניתוח רק בעין הדומיננטית. אם לא - אפשר לבצע את הניתוח בשתי העיניים (ולהבין שמיד לאחר מכן תזדקקי למשקפי קריאה), או לא לנתח בכלל.

בכל מקרה - צריך להבין שמדובר בפתרון זמני. העין הלא מנותחת יכולה עכשיו לקרוא, בגלל שה 1.75- מנוטרל ע"י תוספת ה 1.75+ שאתה צריכה לקריאה. אבל בשנים הבאות התוספת לקריאה תעלה ל 2.00+ ובהמשך תגיע עד ל 2.75+, ואז העין הלא מנותחת לא תיתן את המענה המיטבי לקריאה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה