חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

בהמשך לשאלה על פרוטופיק 0.109/08/2016

בהמשך לשאלה על פרוטופיק 0.1 קיבלתי את המשחה מרופא עור לטיפול בגרד בעניים ממקור אלרגי. אני אלרגי לאבק ומידי פעם אני ישנו גירוי בעיניים, תקופות יותר ותקופות פחות. הפריע לי שנוצר סביב העיניים קהויות שחורות, אני הנחתי שזה נוצר בעקבות הגירוד האלרגי. אז למעשה יש לי שני שאלות :
1. האם הנחה זו נכונה שהקהויות נוצרו עקב גירוי אלרגי, והאם קיים טיפול נגד הקהויות. וליתר דיוק האם המשחה תפחית את הגירוד וממילא הקהויות יפחתו .
2. בהנחה שהמשחה יכולה לעזור, אני מרגיש שעיניים שלי נשרפות הם חמות וצורבות מה לעשות !!? זה מפחיד אותי. זו תגובה טבעית או שעלי להפסיק ?

שי

שלום שי,

1 - לא, הנחה זו אינה נכונה. הפיגמנט הכהה בעפעפיים אינו תוצאה של תהליך אלרגי, ואין טיפול שיכול להסיר את הפיגמנט הכהה. יש מספר תאוריות מדוע בחלק מהאנשים נוצר פיגמנט כהה בעפעפיים. אחת מהן טוענת שהפיגמנט הוא תוצאה של חוסר מתמשך באספקת דם לעור העפעפיים, כתוצאה מלחץ מתמשך על העפעפיים הנוצר בזמן השינה, בגלל מגע העיניים כנגד הכרית. תאוריה אחרת טוענת שזהו חלק מההסתמנות הקשורה ב- floppy eyelids syndrome (מצב בו העפעפיים רפויות).

2 - המשחה אכן גורמת לצריבה. לכן יש לשים אותה ממש לפני השינה, כך שהצריבה תורגש פחות. עם הזמן ככל שמרגלים למשחה, הצרחבה מופחתת או נעלמת. בכל אופן מומלץ מאוד להתמיד בטיפול.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה