חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ארוזיה חוזרת בשינה09/02/2021

פרופ' סלמון שלום,
ראשית תודה רבה שאתה עונה בסבלנות לשואלים.
אני סובל מזה כמה חודשים מארוזיה חוזרת בשינה בעין ימין. הייתי אצל רופאת קרנית והיא נתנה לי משחה למריחה לפני השינה – ויטהAפוס וביום אני משתמש בטיפות אילקומוד (היא ציינה את הטיפולים היותר "קשים" של עדשה טיפולית או ניתוח אם זה לא יעבוד). בשבועיים שלוש שאני אני משתמש בטיפול הנ"ל זה ממשיך לקרות בערך אחת לשניים שלושה לילות. לעיתים בצורה קלה ולעיתים יותר חזק ואז ביום שאחרי הראייה מטושטשת פחות או יותר. אציין שאני מרכיב משקפיים לקוצר ראייה (היום בן 45) ומאז שהתחילה כל התופעה הראייה שלי השתנתה בעין הזו כך שבימים שהעין מתאקלמת אני רואה יותר טוב מרחוק והרבה פחות טוב מקרוב – כביכול המספר השתנה בבת אחת.
1. האם במצב המתואר כדאי כבר לפנות לטיפול בעדשת טיפולית?
2.האם אפשר לקנות עדשה כזו אצל אופטימטריסט ולהרכיב לבד בשילוב אנטיביטיקה או שרק רופא קרנית אמור להרכיב כזו עדשה? האם יש פה משהו שונה מהותית מסתם להרכיב עדשת מגע?
3. אם אני ממשיך את הטיפול הנוכחי של סיכוך העין האם כדאי להחליף בשלב זה למשחה שהמלצת עליה מחו"ל או שהיא נועדה לשמר מצב קיים אחרי ריפוי מסוים?
4. לפי הידע היום האם יתכן שהארוזיות החוזרות התחילו בגלל ניתוח הLASIK שהחליש את הקרנית?

תודה רבה

שלום רב,

הטיפול היעיל ביותר למניעת ארוזיות חוזרות בקרנית הוא משחת NaCl 5%. משחה כזאת ניתן לרכוש דרך הרשת ללא צורך במרשם. שמה הוא Muro 128. יש להשתמש בה לתקופה ממושכת, כל לילה לפני השינה.

כאשר מופיעה ארוזיה בקרנית, הגורמת לכאב שלא נעלם תוך מספר שעות, יש לפנות לרופא עיניים בדחיפות (דרך חדר מיון עיניים או לרופא העיניים בקופת הלולים שלך), שיתקין עדשת מגע טיפולית לשבועיים. בד"כ יש צורך ב 2-3 סבבים של עדשת מגע טיפולית, כל אחד לשבועיים, ולכן יש צןרך במעקב מתמשך של רופא עיניים, רצוי מומחה לקרנית.

אין כל קשר בין הניתוח שעברת לפני 20 שנה ובין תסמונת הארוזיות החוזרות. תסמונת זאת מתרחשת אצל אנשים רבים, שרבום לא עברו כל ניתוח בעיניהם.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה