חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

אפשרות לניתוח ליזר בעין שמאל לפני הצבא17/03/2016

שלום,בני בן 17.5 בעין שמאל רואה מאוד מטושטש (כמעט אינו רואה בה),מסתבר שזאת עין עצלה ולא גילנו בזמן .בעין ימין רואה היטב ולכן לעולם לא התלונן שאינו רואה טוב. ברישיון נהיגה רשום שאינו זקוק למשקפים בזמן נהיגה. אך בצבא קיבל פרופיל 64 ונאמר לו בעיקר בגלל שיש הפרש גדול בין שתי העיניים. נשמח להגיע בהקדם לייעוץ והאם אפשרי לבצע ניתוח במצבו.

רונית

שלום רונית,

עין עצלה (אמבליופיה) היא עין שחדות הראייה המיטבית שלה נמוכה מ 6/6. קיימות סיבות רבות לעין עצלה, כשהעיקרית היא הפרעת תשבורת (כלומר: צורך במספר כלשהוא במשקפיים) שמופיעה בילדות. אם הפרעת התשבורת לא תוקנה בהקדם האפשרי בעזרת משקפיים - מרכז הראייה במוח לא התפתח בצורה מיטבית, וכך נוצרת הגבלה קבועה בראייה. קיימות דרכים שונות לטיפול באמבליופיה, ואותן צריך לבצע בילדות. לאחר גילאי 10 - 12 המצב אינו הפיך ולא ניתן לתקן יותר עין עצלה. אם אין שיפור בראייה בעזרת משקפיים או עדשות מגע, גם ניתוח לייזר לא ישפר את הראייה. חשוב להבין שניתוח להסרת משקפיים בלייזר מביא את העין ללא משקפיים לאותה חדות ראייה מיטבית שהושגה קודם לכן עם המשקפיים.

מבחינת הפרופיל הרפואי הצבאי: שילוב של חדות ראייה מתוקנת (כלומר חדות הראייה המקסימלית שניתן להגיע אליה לאחר תיקון במשקפיים) של 6/15 או פחות בעין אחת, עם חדות ראייה ראייה שבין 6/6 ל- 6/9 בעין השניה נותנת פרופיל רפואי של 64. אם האמבליופיה קשה מאוד (כלומר חדות ראייה בסביבות 6/60) אזי לא ניתן לעשות דבר לתיקון המצב. אם האמבליופיה בינונית, ניתן לעיתים במקרים גבוליים (אם מדובר למשל במצב שבו חדות הראייה המירבית נעה בין 6/15 ל- 6/12) לבצע ניתוח לייזר ולהשיג שיפור קל בראייה (לדוגמא לעלות מ- 6/15 ל- 6/12, דבר שיעלה את הפרופיל ל- 82). אך כדי לדעת באופן ספיציפי מה המצב אצל הבן שלכם - כדאי לבוא ולהיבדק.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה