חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

אלרגיה לעדשות מגע27/09/2015

אני שמה עדשות מגע כבר חמש שנים והכל היה בסדר גמור עד שיום אחד קניתי איילינר של חברה חדשה שלא השמשתי ואז התחיל לי לשרוף העיינים וכשהורדתי את העדשות אחרי שעה הכאב עבר לגמרי..ומאז כל פעם שלבשתי עדשות לא יכולתי לסבול אותם יותר מרבע שעה הלכתי לרופאה והיא אמרה לי שיש לי אלרגיה לעדשות מגע..יכול להיות שהסוג של האיילנר ששמתי זה משפיתח לי את האלרגיה לעדשות?
והאם האלרגיה לעדשות עוברת באיזהו שלב או שאני יותר לא יוכל לשים עדשות בכלל?

חנה

חנה שלום,

אלרגיה לעדשות מגע היא תהליך שמתפתח במוקדם או במאוחר אצל מרבית מרכיבי עדשות המגע. התגובה האלרגית היא כנגד חומרים מהם עשויות העדשות, כנגד משקעים שונים המצטברים על העדשות (בעיקר על עדשות חודשיות ועדשות קשות), וכנגד תמיסות החיטוי המשמשות לניקוי עדשות דו-שבועיות, חודשיות ועדשות קשות. במקביל מתפתח תהליך של עין יבשה, שהוא תוצאה של ירידת התחושה של משטח העין. התחושה התקינה של משטח העין היא הגורמת ליצירה המתמדת של הדמעות. הרכבת עדשות מגע גורמת עם הזמן לירידה בתחושה של הקרנית והלחמית, וזה גורם להפחתה בהפרשת הדמעות הבסיסית.

השילוב של יובש בעיניים והתגובה האלרגית לעדשות המגע גורמת לכך שבשלב מסויים לא ניתן יותר להרכיב את העדשות. הרכבת העדשות גורמת לאודם, צריבה, תחושת גוף זר, גרד, ולעיתים אף לכאב. הפסקת השימוש בעדשות תגרום לשיפור בתחושה ולהעלמות הסימנים הנ"ל. לעיתים ניתן יהיה לאחר מנוחה מלאה מעדשות מגע למספר שבועות לחזור בזהירות ובהדרגה לשימוש בהן, תוך הקפדה על פרק זמן מינימלי של הרכבה ביום. אבל לעיתים לא ניתן יהיה יותר לחזור לעדשות בכלל. במקרה זה יש צורך לחזור לשימוש במשקפיים, או לשקול ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

בנוסף מומלץ להיבדק אצל מומחה לקרנית שימליץ לך על הטיפול המתאים לך.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה