חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

אי נוחות בראייה המלווה בכאבי עיניים (בעיקר בעין שמאל) בשנתיים האחרונות10/01/2021

ב"ה

שלום רב,

אני בת 31 ובריאה בדרך כלל ומרכיבה משקפיים. בשנתיים האחרונות אני חשה תחושה של חוסר נוחות בראייה המלווה בסיפטומים הבאים:
כאבים פנימיים בעין לרוב בעין שמאל ולעיתים בשתי העיניים יחד, מחסור בדמעות (בעת בכי כמעט ולא יורדות דמעות) , הרגשה שהעין לא מספיק "פתוחה" וקושי לפתוח לגמרי את העין (בעיקר בשעות הבוקר) וכן -אי נוחות בראייה (הרגשה שהתמונה לא מספיק מאוחדת). סימפטום נוסף – לעיתים תחושה כאילו שבעין שמאל ישנו שריר תפוס.

אציין כי בשנתיים האחרונות עברתי כ 10 בדיקות עיניים אופטיות ,כשברובן הוחלפו עדשות המשקפיים (בפערים קטנים) .כמו כן, במהלך התקופה האחרונה נבדקתי ע"י 2 רופאי עיניים שונים אשר לא מצאו את גורם הבעיה, בדקו את העיניים וכן את התיאום שבין 2 העיניים וטענו שהכל נראה תקין ושאנסה לחזור לבדיקת עיניים חוזרת. יש לציין כי אחד מהרופאים זיהה "מעט יובש" אך לדבריו אין זה מצדיק את כלל התלונות. בנוסף לכך, ביצעתי בדיקת שדה ראייה שתוצאתה הינה תקינה + תרגילי עיניים לחיזוק מיקוד הראייה.

לפני שאני הולכת לבדיקת ראייה נוספת ואולי מיותר – אודה לקבלת הכוונה: מה עוד ניתן לעשות? כיצד ניתן לזהות מה באמת הבעיה?

תודה רבה !
מיכל

שלום מיכל,

על פי התיאור שלך (בכי ללא דמעות) יתכן שיש לך יובש בעיניים על רקע תסמונת סיוגרן. מדובר במחלה אוטואימונית נפוצה, שבה יש פגיעה בבלוטות הדמעות כתוצאה מעילות של נוגדנים עצמיים נגד הבלוטה. לעיתים התסמונת מלווה גם ביובש הפה וכאבי פרקים.

האבחנה נעשית ע"י שילוב של בדיקת עיניים, רצוי אצל מומחה קרנית, בדיקת ראומטולוג להערכה של מחלות אוטואימוניות, ובדיקת מומחה ברפואת הפה לשלילת יובש הפה. רופא המשפחה יכול להזמין עבורך בדיקות דם ממוקדות לאבחנת תסמונת סיוגרן.

הטיפול ביובש העיניים כולל תחליפי דמעות ללא חומרים משמרים, נוגדי דלקת בטיפות, חסימת דרכי הדמעות עם אטמי סיליקון (Punctal Occlusion) וטיפולים נוספים כגון IPL וגרייה מגנטית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה