חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

איזה ניתוח עדיף לעשות prk או לאסק?13/02/2016

שלום,
אני מעוניינת לעשות ניתוח ליזר ומאוד מתלבטת לגבי השיטה.
יש לי קרנית עבה ואני מתאימה לשתי השיטות
המליצו לי לעשות ניתוח בשיטת אינטראלזיק אבל אני חוששת מתזוזה של המתלה- האם יש סיבה לחשש זה? הבנתי שרק אם מקבלים מכה ממש חזקה המתלה יכול לזוז..
אם אני חושבת על שיטת הליטוש איזה ניתוח עדיף לעשות prk או לאסק? מה ההבדל בין השיטות? ומה חסרונותיהן?
תודה!!

טל

שלום טל,

אם הקרנית שלך עבה ומיפוי הקרנית תקין את יכולה לעבור אינטראלאזיק. בניתוח שבו מבוצע חיתוך של הקרנית תמיד יכולים להיות סיבוכי מתלה שונים, ותזוזת המתלה היא אחד מהם. מדובר בסיבוך נדיר, שמתרחש לאחר חבלה קשה לעין.

ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר בהם מתבצע שיוף ישיר של פני הקרנית בלייזר ללא חיתוך של הקרנית (PRK או LASEK) הם בטוחים יותר, אך כרוכים בתקופת החלמה של מספר ימים, בהם יש ללכת עם עדשות מגע טיפוליות, והראייה מעט מטושטשת. ככלל - ניתוחים אלו, בהם אין חיתוך של הקרנית, כרוכים במעט אי נוחות בשבוע הראשון שלאחר הניתוח, אך הם יותר בטוחים בטווח הארוך. לכן עושה בחוכמה כל מי שבוחר בסוג כזה של ניתוחים, ומשקיע כמה ימים בהחלמת מהניתוח למען בטיחות רבה יותר בעתיד. אבל רוב האנשים אינם חכמים, ולכן הרוב בוחרים לעשות ניתוחים בהם מתבצע חיתוך של הקרנית (כגון לאזיק או אינטרא-לאזיק)...

אין למעשה הבדל מהותי בין PRK ו- LASEK ומדובר בשמות נרדפים של אותה השיטה: הסרת תאי האפיתל של הקרנית, ביצוע הלייזר ישירות על פני הקרנית, והתקנת עדשת מגע טיפולית על הקרנית למשך מספר ימים.

לחצי כאן למידע נוסף על השוואה בין PRK (ניתוח ללא חיתוך) ו- LASIK (ניתוח עם חיתוך).

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה