חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

אחרי קרוס לינקינג30/04/2019

שלום ד״ר סלומון,
אני בת 24, אובחן אצלי קרטקונוס לפני שנה וחצי, עברתי קרוס לינקינג בעין שמאל ב 07/18. בביקור ב12/18 הרופאה אמרה שייתכן ויש צורך לבצע את הפעולה שוב כי יש הידרדרות קלה וחיכתה לייעוץ עם הרופאה המנתחת. בביקורת 01/19 הרופאה המנתחת ביקשה שאבצע כמה מיפויים באותו יום אחרי הרבה טיפות של סייסטין אולטרה ובסיכום אמרה שהקרנית יציבה..
בעין ימין יש לי קרטקונוס קל ויציב ומספר 6 במשקפיים מזה 4 שנים.
בנסיון לעדכן משקפיים נאמר לי שאי אפשר להגיע לראיה 6/6 בעין שמאל, אני עכשיו עם מספר 6 ו 1.5 צילינדר..
אני מודאגת מכך שהקרטקונוס בעין ימין יתקדם ואז לא אראה טוב בשתי העיניים. איזה טיפול מומלץ כדי למנוע זאת? ומה אפשר לעשות עם עין שמאל לגבי חדות ראייה?
יש לי יובש משמעותי בשתי העיניים ואני מטופלת עם סייסטין אולטרה אך עדיין בזמן למידה או ישיבה מול מחשב אני מרגישה עייפות בעיניים וכאב ראש, האם זה נובע מכך שאני לא מגיעה לראייה מיטבית?
האם קרטקונוס מפסיק להתקדם בשלב כלשהו? ובאיזה תדירות צריך ללכת להיבדק ולבצע מיפוי? האם לדעתך אכן היובש משפיע על איכות המיפוי או צריך חוות דעת נוספת? אני מאוד מודאגת
תודה רבה

שלום רב,

בעין שמאל ככל הנראה המצב יציב לאחר מיפויים חוזרים ולכן אין צורך בטיפול נוסף.

בעין ימין לפי דברייך המצב יציב ובשלב זה אין צורך בטיפול.

מבחינת ההחלטה על טיפולי קרוס לינקינג - כל מה שצריך לעשות זה לבצע מיפויי קרנית אחת לכמה חודשים, רצוי תמיד באותו מכשיר. יובש בעיניים משפיע על איכות המיפוי, וניתן להרטיב את העיניים עם טיפות לחות כדי להשיג מיפוי איכותי.

עייפות בעיניים בעבודה מול מחשב היא תוצאה של יובש יחסי בעיניים כתוצאה של מצמוץ מופחת. ניתן להתגבר על זה ע"י הרטבת העיניים עם טיפות לחות. כאבי ראש יכולים להיות תוצאה של תיקון לא מתאים במשקפיים או בעדשות. מומלץ להגדיל את הטקסט במסך ככל האפשר.

הקרטוקונס מפסיק להתקדם ככל שמתבגרים. זה בד"כ מתרחש לקראת גיל 30. תדירות המיפוי המומלצת היא אחת ל 4-6 חודשים בשנות ה-20 לחייך. לקראת גיל 30 ניתן לרדת לתדירות של אחת לשנה.

 

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה