חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

אדנו וירוס דלקת לחמית נגיפית 10/07/2015

שלום פרופ',
הבת שלי בת 11 חודשים.לפני שבוע וחצי החל אודם בעין אחת. רופא ילדים נתן משחה וטיפות ואיבחן דלקת בלחמית. למחרת הלכתי לרופא אחר כי לא היה כלל שיפור וההפרשות היו מיימיות שקופות ולא צהובות סמיכות…חשדתי בוירוס. אדנו וירוס.אמר להמשיך בטיפול. רק בטיפות טוברקס.
לאחר יומיים שוב הלכתי. העין כבר הייתה יותר סגורה. חשדתי באדנו וירוס. מה גם שלדעתי היה זאת לבני. התבטא אצלו בגרון ומעט בלחמית. בדיוק שחזר לגן התחילה דלקת העיניים אצל הבת שלי. ומה עוד? חום גבוה מעל 39. במשך שישה ימים. כל אלו גרמו לי לחשוד בוירוס. גם קראתי את התייחסותך לנושא באתר שלך.
הרופט הסכים שויראלי. אמר שנחכה יומיים בלי טיפול ונראה. העין כבר הייתה נפוחה. העפעף העליון התנפח. הלכתי לרופא עיניים. החום עדיין נמשך. אמר שאין וירוס. זו דלקת חיידקית. נתן טיפות אופלוקס.החלטתי למחרת בבוקר לנסוע למיון. העין השנייה כבר הייתה גם אדומה. שם, לאחר התייעצות ובדיקה במרפאת עיניים החליטו שזה אדנו וירוס. עשו היפוך עפעף והורידו קרום דלקתי מהעין. קיבלנו דקסאמיצין לשתי העיניים. 3 פעמים ביום לעשרה ימים. יומיים לאחר מכן באנו שוב למעקב. אין עוד קרומים.
נאמר לנו להמשיך בטיפות הללו עד שבוע הבא ואז רופא עיניים מהקהילה יאמר אם ניתן להפסיק.
*** שתי שאלות ברשותך:
בעין אחת נראה שאין כלל דלקת. נראה שהיא נרפאה מהר (לא הגיע למצב של התנפחות העפעפעים ןסגירה של העין. התבטא רק באודם והפסיק). מה ההשלכות של להמשיך לתת בעין בריאה סטרואידים 10 ימים?
שטלה שנייה, קראתי שיתכן ויש נזק לקרנית בעין שסבלה המון – אגב היא עדיין לא פתוחה לגמרי – האם באמת ייתכן? מתי ניתן יהיה לדעת? המלצה על רופא? רק לפני שלושה שבועות עשינו בדיקת שדה ראייה פזילה סמויה אצל התינוקת. הכל היה תקין. לעשות מחדש? איזה עוד בדיקה צריך? האם נזק יתבטא כעת או שכדאי לחכות עם הבדיקות?
תודה על התייחבותך

שלום רב,

דלקת ויראלית של הלחמית והקרנית הנגרמת מאדנו וירוס היא מחלה מדביקה מאוד הנמשכת 2-4 שבועות, ואינה תמיד סימטרית. לעיתים עין אחת נפגעת יותר מהשניה ולעיתים שתי העיניים מעורבות במידה שווה. בד"כ אין צורך בטיפול, ויש צורך בסבלנות, והזלפת תחליפי דמעות להקלה ולניקוי ההפרשות. במקרים הקשים בהם יש קרומים בלחמית המצפה את החלק הפנימי של העפעפיים, או שיש מעורבות של הקרנית עם תסנינים - ניתן לתת סטרואידים בטיפות למספר שבועות, ולרדת במינון באיטיות. נראה שעד כה קיבלתם את הטיפול הנכון.

כדאי להמשיך במעקב של אותו רופא עיניים שמכיר את מהלך המחלה ואת המטופל. הוא ינחה אותכם כמה זמן יש להמשיך בטיפול בסטרואידים, ובאיזה קצב יש לרדת איתם. מומלץ להיבדק אצל אותו רופא פעם בשבוע ולעקוב אחר הנחיותיו. לאחר 2-3 שבועות של טיפול מומלץ למדוד את הלחץ התוך עיני, כדי לוודא שלא עלה בתגובה לסטרואידים. ברב המקרים המחלה חולפת בסוף ללא כל נזק לעין. צריך רק להבין שמדובר במחלה ארוכה, ולהתאזר בסבלנות.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה