חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שחזור משטח העין

כוויה כימית למשטח העין עלולה לגרום לנזק נרחב לקרנית, ללחמית ולעפעפיים, ולגרום לאובדן הראייה. נזק זה מתבטא בהרס תאי האפיתל המיוחדים המצפים את הקרנית. פגיעה באיזור הלימבוס (גובלת), שהוא איזור הגבול בין הקרנית והלחמית, בו נוצרים תאי אב (תאי גזע) של תאי אפיתל הקרנית, עלול לגרום לאובדן קבוע של תאי אפיתל הקרנית. במקרה זה מתכסה הקרנית בתאי אפיתל הבאים מהלחמית (לובן העין). הדבר יגרום גם לחדירת כלי דם ויצירת רקמת צלקת על פני הקרנית. ללא טיפול מתאים תתפתח בהמשך רקמת צלקת מסיבית, עם הדבקויות לעפעפיים. הדבקויות אלו נקראות סימבלפרון, והן גורמות להעלמות השקע שבין העפעפיים והעין (הנקרא פורניקס). תהליך זה גורם לפגיעה במבנה התקין של הלחמית, חסימת פתחי בלוטות הדמעות, ופגיעה בתנועת העין.

הטיפול במקרים אלו מורכב, וכרוך בניתוחי שחזור מיוחדים. בניתוחים אלו מבצעים הסרה של רקמת הצלקת, תוך שמירה על הקרנית, שחזור הפורניקס שבין העפעפיים והעין, והשתלת תאי אב לימבליים. אם העין השניה תקינה, ניתן לקחת שתל מהלימבוס של העין התקינה, ולהשתיל אותו בעין הפגועה. שתל זה יוכל, אם יקלט, לייצר מחדש את תאי האפיתל של הקרנית. ייצור קבוע של תאי אפיתל של הקרנית יאפשר בשלב שני לבצע השתלת קרנית.

להלן סרטון המדגים נתוח שבוצע במחלקתנו לשחזור משטח העין בנער בן 17 לאחר כוויה מסודה קאוסטית (חומר בסיסי).

לצפיה בסרטון – לחץ למטה או על התמונה שלפניך.

מעוניינים לבצע ניתוח לייזר בעיניים אך אתם לא יודעים האם אתם מתאימים? לבדיקת התאמה חינם השאירו פרטים אצלנו באתר ואחד מניציגנו יחזור אליכם.

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

אין לי דמעות בכלל 28/01/2022

עברתי ניתוח בעפעף בעין אחת וכעת אין לי דמעות בכלל באותה עין מה עושים.

שלום רב,

ניתוחי עפעפיים עלולים להסתיים בהרמה גדולה מדי של העפעף העליון, דבר הגורם למפתח עפעפיים גדול יותר, ולאובדן הדמעות כתוצאה מאידוי מוגבר שלהן. לפני שמחליטים לעבור ניתוחי עפעפיים בגיל מבוגר, מומלץ לשקול היטב את הצורך בניתוח זה, בגלל התפתחות יובש בעיניים.

מומלץ להשתמש בתחליפי דמעות, ואם לא תהיה הטבה, לבצע חסימת תעלות ניקוז הדמעות (punctal occlusion).

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

עכירות בקרנית 23/04/2017

שלום,

יש לי כבר למעלה משנה וחצי עכירות בקרנית (פאנוס) ובהתחלה זה התחיל בעין אחת, הפסקתי עם עדשות מגע ולאחר כמה חודשים התחיל בעין השניה.
הרופאים שהיית אצלם לא ידעו לאבחן למה זה קרה. הם אמרו שזה אולי בגלל עדשות מגע אבל הפסקתי להרכיב לחלוטין וזה רק החמיר מאז.
גם בזמנו הייתי מרכיבה קצת כי יש לי עיניים יבשות ואני לא מבינה למה זה ממשיך לגדול בשתי העיניים למרות הטיפול? לוקחת FML, מגבונים לעיניים טיפות ועוד וזה לא עוזר. גם מרגישה שהראיה בעין שמאל לא טובה כמו שהייתה ויש לי תחושת סנוור וגוף זר בעין

והרופא בתל השומר אמר שזה יכול לגדול ולכסות את כל העין ואז אפשר לקלף בניתוח אבל אני לא רוצה להגיע למצב הזה יש משהו נוסף שאפשר לעשות?

שלום רב,

יתכן שאת סובלת מפגיעה בלימבוס (הגובלת) שבו נמצאים תאי האב המהווים את המקור לתאי האפיתל של הקרנית. אחת הסיבות למצב זה הוא שימוש ממושך בעדשות מגע, אם כי יתכנו סיבות נוספות. ברב המקרים כלי הם צומחים רק בהיקף הקרנית ולא מגיעים למרכז, ואין צורך בטיפול. במקרים הנדירים בהם כלי הדם מגיעים למרכז הקרנית, יש לבצע ניתוחים להשתלת לימבוס. מומלץ לפנות למומחה קרנית.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

I BRITE ניתוח להעלמת נימי דם 11/01/2017

היי פרופ' סלומון

מה דעתך על הניתוח הזה שמבוצע על מנת להעלים אדמומיות וכתמים בעיניים? https://www.boxerwachler.com/i-brite-eye-whitening

תודה רבה,

שלום רב,

מדובר בניתוח שמבוצע במרכז אחד בארה"ב ע"י מנתח אחד, שעדיין לא פרסם את תוצאותיו בספרות הרפואית. הניתוח כולל הסרה של שכבת רקמת החיבור התת-לחמיתית, בה עוברים כלי הדם המספקים חמצן וגורמי תזונה חיוניים לשכבת הלחמית (לובן העין), ושימוש במיטומיצין C, חומר המיועד למנוע הצטלקות. עקרונות הניתוח דומים לאלו של פטיריגיום. אלא שבטיריגיום מוסרת רקמה לחמית שאיננה תקינה. בניתוח זו מוסרת רקמת לחמית בריאה וחיונית. לדעתי מדובר בניתוח מיותר ומסוכן, שבטיחותו עדיין לא הוצגה בספרות הרפואית המבוקרת.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

קפלים בלחמית העין 16/03/2016

היכן ואיך ניתן לנתח את הלחמית, על מנת למתוח אותה ולמנוע אי נוחות בעיניים?

דבורה

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ממברנה בעין 15/06/2014

שלום רב. רופא עיניים אמר לי שיש לי בעייה בממברנה ועלי להיות במעקב . רציתי לקבל הסבר לבעיה ומה ניתן לעשות ? ולמה עלי לשים לב. תודה מראש

שלום ברוריה,
היכן בדיוק נאמר לך שיש לך "ממברנה"?
האם מדובר בממברנה ברשתית?
אם כך, עליך להתייעץ עם מומחה למחלות הרשתית.
בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

טיפול המשך בכוויה כימית 19/12/2012

לאישתי נגם כוויה כימית מתמצית שמן לבנדר בעין שמאל שטפה במים ולאחר בשמן זית פונתה לבית חולים העמק מחלקת עיניים נבדקה וטופלה ב- OFLOX ּSTERODEX ומשחת MAXITROL
בהמלצה לטפל ל שלוש ארבע הימים הקרובים
האם תהליך הטיפול תקין? היש טיפול אלטרנטיבי
? מה סיכויי החלמה מלאה- חזרה לראיה מלאה?

שלום רב,
נראה שאשתך קבלה טיפול נכון.
הטיפול המיידי בשטיפה במים, ולאחריו הטיפול בבית החולים בטיפות סטירואידים וטיפות אנטיביוטיקה הוא טיפול נכון, שמתאים בד"כ לרב סוגי הכוויות בעיניים.
לגבי חומרת הפגיעה וסיכויי ההחלמה - את זאת אפשר לדעת רק לאחר בדיקה של העין.
בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה