חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

תסמונת הארוזיות החוזרות

לקרנית יש מספר שכבות. השכבה החיצונית ביותר של הקרנית היא שכבה של תאי ציפוי (תאי אפיתל). תאי אלו מוגנים ע"י שכבת הדמעות וע"י המצמוץ. לשכבה זו חשיבות רבה בשמירת שלמות הקרנית, בהגנה מפי זיהומים, ובשמירת שקיפות הקרנית. שלמות שכבה זו חיונית לראייה טובה. לעיתים תאי האפיתל עלולים להיפגע. בתסמונת הארוזיות החוזרות בקרנית (Recurrent Corneal Erosions Syndrome) מופיעים באופן ספונטני פצעים שטחיים של תאי הציפוי של הקרנית, החוזרים לעיתים תכופות, וגורמים לכאב חזק ופתאומי בעין, שיכול להימשך מספר שעות.

הסיבות להיווצרות תסמונת הארוזיות החוזרות

תאי האפיתל של הקרנית מחוברים זה לזה ולרקמת הקרנית ע"י קומפלקסים חלבוניים מיוחדים הנקראים Tight Junctions. קומפלקסים אלו מחברים בחוזקה את קרומי התאים השכנים, ואת התאים הבסיסיים (העמוקים) של שכבת האפיתל עם ממברנת הבסיס של הקרנית. בצורה כזו נוצרת תאחיזה חזקה של תאי האפיתל לקרנית, המאפשרת ציפוי הדוק וחזק של תאי האפיתל, העמיד למפגעי הסביבה. קיומו התקין של ציפוי זה חיוני לשמירה על ראייה חדה, וחיוני כמחסום בפני חדירת גופים זרים, חומרים כימיים ומזהמים לקרנית.

קיימים מצבים שונים שבהם תאחיזה זו נפגעת. לאחר טראומה כלשהיא לקרנית (ע"י גוף זר כלשהוא) נוצרת פציעה ממוקמת של תאי האפיתל (תמונה 1). איזור זה של פציעה מתרפא, אך בעתיד הוא עלול להיות מועד לפציעות חוזרות ונשנות, הנקראות תסמונת הארוזיות החוזרות בקרנית. מצב זה פוגע בד"כ בעין אחת בלבד.

מצבים נוספים הם מחלות מולדות של הקרנית, הנקראות דיסטרופיות. מחלות אלו פוגעות בשתי העיניים, ומתאפיינות בשינויים קבועים באחת משכבות הקרנית. קיימות דיסטרופיות של אפיתל הקרנית, או של רקמת הבסיס עליה מונחים תאי האפיתל. במצבים אלו תיתכן התפתחות של תסמונת הארוזיות החוזרות לסירוגין בשתי העיניים. דוגמא לאחת המחלות האלו היא Map-Dot Fingerprint Dystrophy (תמונה 2).

תמונה 1. פציעה באפיתל הקרנית מעצם חד שגרמה לארוזיה קווית.

תמונה 1. פציעה באפיתל הקרנית מעצם חד שגרמה לארוזיה קווית.

תמונה 2. קוים עדינים על פני הקרנית הממבטאים דיסטרופיה של הקרנית מסוג Map-Dot Fingerprint.

תמונה 2. קוים עדינים על פני הקרנית הממבטאים דיסטרופיה של הקרנית מסוג Map-Dot Fingerprint.

 

ההסתמנות הקלינית של תסמונת הארוזיות החוזרות

תסמונת הארוזיות החוזרות מתבטאת בהופעה פתאומית של כאב חד בעין, המופיע ביקיצה מהשינה בבוקר, או בפתיחת העיניים במהלך השינה באמצע הלילה. מדובר בכאב חזק מאוד, שיכול להימשך מספר שעות. הכאב הוא תוצאה של פתיחה פתאומית של העפעפיים. במהלך השינה העפעפיים סגורות, ויש מעין ואקום בין העפעפיים והקרנית. פתיחת העפעף באופן פתאומי גורמת לשחרור של הואקום, תוך הפעלת כוח על פני הקרנית, עד לשחרור הואקום. כוח זה גורם לתלישה של חלק קטן מאפיתל הקרנית, במיוחד במקום בו יש תאחיזה חלשה של האפיתל (על רקע חבלה קודמת בדיוק באותו מיקום, או על רקע דיסטרופיה של הקרנית).

חוסר האפיתל בקרנית (תמונה 3) גורם לכאב חזק, דמעת מרובה, אודם הלחמית, ולעיתים אפילו נפיחות של העפעפיים באותה העין. כ"כ תיתכן ירידה בראייה. לעיתים כאשר הפצע קטן מאוד, הכאב חולף תוך זמן קצר, ולא מחייב טיפול. אבל לעיתים הכאב יכול להתמשך מספר שעות, ואז יש צורך בטיפול ע"י רופא עיניים מומחה למחלות קרנית.

הטיפול בתסמונת הארוזיות החוזרות

הטיפול בתסמונת הארוזיות החוזרות כולל מספר מרכיבים:

1. טיפול בעדשת מגע טיפולית – בשלב החריף. התקנת עדשת מגע טיפולית (עדשת מגע לשימוש ממושך, בעלת חדירות גבוהה לחמצן) בהקדם האפשרי תגרום להקלה מיידית ודרמטית בכאב, ותאפשר ריפוי מהיר של הפצע. בנוסף יש צורך בהזלפת טיפות אנטיביוטיקה מספר פעמים ביום, למניעת זיהומים, ובהזלפת טיפות סטירואידים, להקטנת הדלקת בלחמית והבצקת בקרנית, המלווות מצב זה. עדשת המגע מורכבת על העין ברציפות, יומם ולילה, למשך כשבועיים, ויש להחליפה אחת לשבועיים. לעיתים יש צורך ב- 2-3 מחזורים של שבועיים כל אחד של שימוש בעדשת מגע טיפולית.

2. טיפול ב- Saline בריכוז 5% – טיפות של Saline (NaCl) בריכוז של 5% הניתנות לפני עצימת העיניים לקראת השינה עשויות למנוע את התקפי הארוזיות החוזרות. טיפות אלו ניתנות כנגד מרשם רופא, ומכינים אותן במספר בתי מרקחת באופן מיוחד. טיפות אלו מיבשות את תאי האפיתל של הקרנית ואת שכבת הקרנית שמתחת לתאים, ובכך כנראה מחזקות את התאחיזה של תאי האפיתל. יש להשתמש בטיפות אלו למספר חודשים, כל פעם לפני השינה.

3. טיפול בדמעות מלאכותיות, ג'לים או משחות (תחליפי דמעות, תמיסות לחות) – אלו עשויים להקטין את החיכוך בין העפעפיים והעין, במיוחד כאשר הם ניתנים בצורת ג'ל (תמיסה צמיגה) או משחה. שימוש בהם לפני הישנה עשוי להקטין את החיכוך בין העפעפיים והעין ולמנוע את הכוח המופעל על תאי האפיתל בזמון פתיחה פתאומית של העין.

4. דיקור מקומי של הקרנית באיזור הארוזיות (Corneal Puncture) – המחשבה מאחורי טיפול זה הוא שע"י יצירת פצעים נקודתיים מרובים באיזור הארוזיות החוזרות יתפתח תהליך של ריפוי והצטלקות, שימנע ארוזיות חוזרות בעתיד. טיפול זה ניתן רק כאשר איזור הארוזיות לא נמצא בציר האופטי במרכז הקרנית.

5. טיפול בלייזר (PTK-PRK) – הרעיון בטיפול לייזר הוא ששיוף הקרנית בלייזר יצור משטח חדש של קרנית שעליו יצמחו תאי אפיתל חדשים, עם תאחיזה תקינה לקרנית. טיפול זה מתאים לאלו שיש להן משקפיים לתיקון קוצר ראייה. במצב זה הלייזר יפתור הן את בעיית המשקפיים לקוצר ראייה, והן את תסמונת הארוזיות החוזרות.

בטווח הארוך

ברוב המקרים התסמונת חולפת לאחר מספר מחזורי טיפול בעדשות מגע טיפוליות. במיעוט המקרים יתכן מהלך ממושך המתבטא בהתקפים הבאים אחת לכמה חודשים, והנפרשים על פני מספר שנים. יחד עם זאת, האירועים החוזרים של ריפוי ופציעה גורמים בסופו של דבר ליצירת הצטלקות כלשהיא באיזור הארוזיות, ולהיעלמות התופעה. בכל מקרה – רצוי להיעזר במומחה למחלות קרנית לאורך משך המחלה, ולמשך הביקורים התכופים הנדרשים בשלבים האקוטיים שלה, כדי לקבל את הטיפול ההולם והמתאים ביותר.

למידע נוסף על תסמונת הארוזיות החוזרות – לחצו כאן לקריאת פרק בנושא מתוך הספר Ocular Surface Disease שיצא לאור בשנת 2013.

תסמונת הארוזיות החוזרות - פרק בספר

תסמונת הארוזיות החוזרות – פרק בספר

מעוניינים לבצע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר אך אתם לא יודעים האם אתם מתאימים? לבדיקת התאמה חינם השאירו פרטים אצלנו באתר ואחד מניציגנו יחזור אליכם.

 

 

 

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

טיפול באמצעות Muro 128 02/05/2022

שלום פרופסור,
אני סובלת מתסמונת הארוזיות החוזרות כבר כמה שנים. עד כה הטיפול היה בעיקר שימוש בvitapos או דורה טירס אבל זה לא עזר. בזכות האתר שלך הזמנתי muro 128 ואני תוהה אם צריך גם טיפול של עדשות מגע טיפוליות לכאבים או שאפשר להתחיל את הטיפול עם המשחה בלי זה

שלום רב,

עדשות מגע טיפוליות מיועדות למצב בו מתפתחת ארוזיה באפיתל, דבר המתבטא בכאב חזק בזמן פתיחת העיניים ביקיצה מהשינה בבוקר או במהלך הלילה. העדשה מונחת לתקופה של שבועיים ברציפות, ומאפשרת ריפוי של האפיתל ומניעת כאב. בד"כ מקובל לתת 2 קורסים של טיפול בעדשת מגע, שבועיים כל אחד.

משחת Muro 128 מיועדת למנוע את הארוזיות. שמים אותה כל לילה לפני השינה, למשך תקופה ממושכת (חודשים), ובהתאם להנחיות הרופא שמטפל בך. עדשות מגע לא נועדו למנוע את הארוזיות, אלא לטפל בהן לאחר שכבר נוצרו, והן מיועדות לטיפול האקוטי. משחת Muro 128 נועדו למניעת הארוזיות, והן מיועדות לטיפול הכרוני המתמשך.

אם היו לך מספר רב של התקפים במהלך השנה האחרונה, מומלץ להשתמש במשחה לתקופה ממושכת מאוד (לפחות שנה). המשחה יכולה להפחית את תדירות ההתקפים, אך לא מונעת אותן כליל. כ"כ המשחה לא מרפאת את תסמונת הארוזיות החוזרות, אבל מהווה אמצעי חושב למניעת הארוזיות.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ארוזיות חוזרות בקרנית 22/04/2022

היי יש לי ארוזיות חוזרות בעין שמאל לאחר טראומה בעין.
אני מטופלת בעדשות חודשיות במשך שבוע ועדיין קמה עם הכאבים בבוקר מדי פעם . איך זה יתכן? האם יכול להיות שהקרע הוא דווקא לא באזור של העדשה ובלובן ולכן העדשה לא עוזרת? תודה

עינב

עינב שלום רב,

תסמונת הארוזיות החוזרות יכולה לפעמים להיות כרונית, ולהתבטא בהתקפים חוזרים ונשנים במשך שנים רבות. הדבר נובע משינוי מקומי בקרנית באיזור בו היתה הפציעה, שמונע צמיחה ואחיזה טובה של תאי האפיתל באותה נקודה. כאשר פותחים את העיניים, ביקיצה בבוקר או במהלך השינה בלילה, נוצר כוח על האפיתל בנקודת החולשה, והאפיתל נקרע בנקודה זאת.

הטיפול המומלץ למניעת התקפים כאלו בעתיד הוא שימוש ממושך יום-יומי במשחה המכילה NaCl 5%. משחה זאת נקראת Muro 128. המשחה אינה מיובאת לארץ. ניתן לרכוש אותה ללא מרשם רופא ע"י הזמנה דרך הרשת. יש לשים את המשחה כל לילה לפני השינה לתקופה ממושכת (לפחות שנה). כ"כ מומלץ מעקב תכוף אצל מומחה קרנית, והבנה שאין תרופת קסם למצב זה, המחייב התמודדות ארוכת טווח ע"י טיפול יום-יומי מונע.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ארוזיה בשינה 17/08/2021

שלום פרופ' סלומון,

זה המשך לשאלה ששאלתי מיום 9.2.21.
מספר שבועות אחרי שענית לי על השאלה התחלתי להשתמש ב – NaCl 5% בתמיסה כי זה מה שהשגתי בארץ (במקביל הזמנתי משחת muro 128 שבסופו של דבר נתקעה בדרך לארץ ולא הגיעה). אני רוצה להודות לך ולספר ולעודד אחרים שברוך ה' זה ממש עזר. ההתקפים החזקים שהיו לי עברו. אחת לכמה שבועות יש מעין התחלה של הידבקות של העפעף לקרנית שאני מרגיש בלילה, אבל אני בד"כ פותח את העין באיטיות ומצליח להימנע מפגיעה ממש. יש לי השערה שהמשחות הדביקות שנתנו לי קודם למרוח בלילה רק הרעו את המצב, ויצרו עוד גורם שמדביק את העפעף לקרנית במקום לסכך (השתמשתי בעיקר בויטאפוס).

שאלה לגבי השימוש המומשך בתמיסה הנ"ל – האם זה יכול לגרום איזשהם נזקים? אני יודע שזה מכיל חומר משמר. האם גם במשחה muro 128 יש חומר משמר?
אני כרגע לא במעקב של רופא קרנית, האם אני צריך ובכלל מה הקריטריון להפסיק את הטיפול? להבנתי בקופ"ח כללית בעקרון אין רופא קרנית בקהילה וצריך הפנייה למרפאות חוץ ולכן אין לי דרך לקבל מרשמים של התמיסה הנ"ל. פעם אחרונה רופאת עיניים רגילה הסכימה לתת לי בהנחה שרופא קרנית יעשה מעקב.

תודה רבה

אפי

אפי שלום,

אני שמח שהטיפול עזר לך, ושהקריאה בדפי האתר נתנה לך פתרון שסייע למצב ממנו אתה סובל. אם טיפות NaCl 5% עוזרות, אז משחת Muro 128 המכילה את אותו NaCl 5% תעזור אפילו יותר. את המשחה ניתן לקנות בקלות בהזמנת online דרך הרשת, ללא צורך במרשם.

את טיפות NaCl 5% יכול לרשום לך כל רופא משפחה. כל רופא יכול לרשום כל מרשם לכל תרופה, ובמיוחד לטיפות הללו שלא גורמות לנזק כלשהוא.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

שימוש בעדשות מגע בארוזיה 10/06/2021

שלום פרופסור סלומון, ביקרתי אצלך היום במרפאה, עם שירות סבלני ומקצועי ביותר. שכחתי לשאול אותך שאלה שצצה לי, תחילה אני בת 26 עם ארוזיות חוזרות בקרנית כתוצאה משריטה שקרתה לפני כשנתיים. טופלתי בטיפות, משחות ועדשה חודשית בזמן אקוטי. אני מבינה שבשימוש בעדשות מגע חודשיות קיים הסיכון לזיהום ועל כן תהיתי לגבי האופציה לשימוש בעדשות מגע יומיות למניעת חיכוך העפעף עם הקרנית ובכך מניעת ארוזיה חוזרת. כמו כן, מה עושים במצב של ליקוי ראיה יחד עם מניעת ארוזיה חוזרת? כלומר האם שימוש בעדשת מגע יומית לתיקון הראיה עשוי למנוע ארוזיה חוזרת בקרנית? ומה הסיכונים בכך?
המון תודה והערכה!

שלום רב,

עדשת מגע יומית אותה מוציאים לפני השינה כל לילה ושמים חדשה למחרת היום אינה מתאימה לטיפול בארוזיות חזורות של הקרנית. הארוזיה מתרחשת דווקא בזמן פתיחת העפעפיים באמצע הלילה או בבוקר, ולכן העדשה צריכה להיות בעין דווקא במהלך הלילה. העדשה המתאימה ביותר לכך היא עדשת מגע חודשית, ויש לשים אותה ברציפות במשך שבועיים, ולאחר מכן להחליפה בעדשת מגע חודשית אחרת לשבועיים נוספים. החלפת העדשה כל יום לא תיתן הזדמנות לאפיתל להחלים. מניעת הזיהום תיעשה ע"י מתן טיפות אנטיביוטיות 2-3 פעמים ביום כל יום במשך הרכבת העדשות.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ארוזיות חוזרות 28/04/2021

שלום רב. אני סובלת מתסמונת הארוזיות החוזרות כבר חצי שנה. מטופלת במשחת ויטה A פוס, מורו 128 וטיפות הילוקומוד. בזמן האחרון יש החמרה בתכיפות ובכאבים. למעשה לא מצליחה לסיים לילה ללא כאבים עזים עד הגעה למיון בשבוע שעבר. לצערי הרופא במיון לא היה מומחה לקרנית ולא הציע טיפול בעדשה טיפולית. שאלתי היא מי יכול להציע את הטיפול הזה ? האם ישנו סיכון?אני בת 59 ללא משקפי ראיה למרחק ומעולם לא הרכבתי עדשות. תודה רבה

שלום רב,

כל רופא עיניים יכול לתת לך עדשת מגע טיפולית.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ארוזיה חוזרת בשינה 09/02/2021

פרופ' סלמון שלום,
ראשית תודה רבה שאתה עונה בסבלנות לשואלים.
אני סובל מזה כמה חודשים מארוזיה חוזרת בשינה בעין ימין. הייתי אצל רופאת קרנית והיא נתנה לי משחה למריחה לפני השינה – ויטהAפוס וביום אני משתמש בטיפות אילקומוד (היא ציינה את הטיפולים היותר "קשים" של עדשה טיפולית או ניתוח אם זה לא יעבוד). בשבועיים שלוש שאני אני משתמש בטיפול הנ"ל זה ממשיך לקרות בערך אחת לשניים שלושה לילות. לעיתים בצורה קלה ולעיתים יותר חזק ואז ביום שאחרי הראייה מטושטשת פחות או יותר. אציין שאני מרכיב משקפיים לקוצר ראייה (היום בן 45) ומאז שהתחילה כל התופעה הראייה שלי השתנתה בעין הזו כך שבימים שהעין מתאקלמת אני רואה יותר טוב מרחוק והרבה פחות טוב מקרוב – כביכול המספר השתנה בבת אחת.
1. האם במצב המתואר כדאי כבר לפנות לטיפול בעדשת טיפולית?
2.האם אפשר לקנות עדשה כזו אצל אופטימטריסט ולהרכיב לבד בשילוב אנטיביטיקה או שרק רופא קרנית אמור להרכיב כזו עדשה? האם יש פה משהו שונה מהותית מסתם להרכיב עדשת מגע?
3. אם אני ממשיך את הטיפול הנוכחי של סיכוך העין האם כדאי להחליף בשלב זה למשחה שהמלצת עליה מחו"ל או שהיא נועדה לשמר מצב קיים אחרי ריפוי מסוים?
4. לפי הידע היום האם יתכן שהארוזיות החוזרות התחילו בגלל ניתוח הLASIK שהחליש את הקרנית?

תודה רבה

שלום רב,

הטיפול היעיל ביותר למניעת ארוזיות חוזרות בקרנית הוא משחת NaCl 5%. משחה כזאת ניתן לרכוש דרך הרשת ללא צורך במרשם. שמה הוא Muro 128. יש להשתמש בה לתקופה ממושכת, כל לילה לפני השינה.

כאשר מופיעה ארוזיה בקרנית, הגורמת לכאב שלא נעלם תוך מספר שעות, יש לפנות לרופא עיניים בדחיפות (דרך חדר מיון עיניים או לרופא העיניים בקופת הלולים שלך), שיתקין עדשת מגע טיפולית לשבועיים. בד"כ יש צורך ב 2-3 סבבים של עדשת מגע טיפולית, כל אחד לשבועיים, ולכן יש צןרך במעקב מתמשך של רופא עיניים, רצוי מומחה לקרנית.

אין כל קשר בין הניתוח שעברת לפני 20 שנה ובין תסמונת הארוזיות החוזרות. תסמונת זאת מתרחשת אצל אנשים רבים, שרבום לא עברו כל ניתוח בעיניהם.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ארוזיה שלא על רקע פציעה 16/04/2020

פרופ' סלומון שלום רב,
לפני כשנה נשרטתי בעין הימנית, מה שהוביל לתקופה של ארוזיות חוזרות ולבסוף לאשפוז עקב כיב בקרנית. לאחר מכן טופלתי בסטרואידים. (עם זאת גם היום מדי פעם עדיין יש כאבים בבקרים.)
בשבועיים האחרונים התופעה הופיעה בפתאומיות ובעוצמה גבוהה דווקא בעין השמאלית- לא זו שנפצעתי בה. לאור ההיסטוריה שלי אני מקפיד ושומר מאד על העיניים, ולא ידוע לי על פציעה מכל סוג שהוא בעין זו. אינני מרכיב עדשות מגע.
האם ארוזיות חוזרות יכולות להתפתח שלא על רקע פציעה? ואם כן, מהן האפשרויות האחרות?
תודה רבה

שלום רב,

ארוזיות חוזרות בקרנית יכולות להתפתח מסיבות רבות, ולאו דווקא מפציעה. יש מצבים שונים בהן החיבור בין תאי האפיתל והקרנית אינו חזק (דיסטרופיות של הקרנית). בכל מקרה למניעת הארוזיות יש להשתמש דרך קבע במשחה המכילה NaCl 5% (נקראת Muro 128 וניתן לרכוש אותה בחו"ל דרך הרשת).

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ארוזיה חוזרת 28/03/2020

היי יש לי בעין שמאל ארוזיה חוזרת ואני חשה כאבים איומים נתנו לי מרשם לSaline 5% היתי רוצה לדעת באיזה בית מרקחת מכינים תמיסה זאת במקום ?

שלום רב,

ניתן להשיג את התכשיר בבתי מרקחת של הקופות, בעיקר של הכללית. כ"כ ניתן ליצור קשר עם המרכז להכנות רוקחיות של סופר-פארם, או עם בית מרקחת הנקרא Concept המתמחה בהכנות רוקחיות מיוחדות לטיפות עיניים.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ארוזיות 31/01/2020

היי קוראים לי סטפני יש לי ארוזיות חוזרות בשתי העיניים, כל בוקר אני מתעוררת עם כאבים חזקים בשתי העיניים עברתי ptk בעיין ימין אך זה לא עזר. אשמח לדעת מה ניתן לעשות על מנת למנוע כך בשתי העיניים

שלום סטפני,

למניעת ארוזיות חוזרות לטווח הארוך - מומלץ להשתמש במשחת Muro 128, שמכילה NaCl 5%, ולשים אותה כל לילה לפני השינה. המשחה מונעת במידה מסויימת את הארוזיות החוזרות. המשחה לא משווקת בארץ, אך ניתן להשיגה בחו"ל ע"י הזמנה דרך הרשת.

כאשר יש התקף של ארוזיה עם כאב עז שלא חולף מעצמו תוך מספר שעות - יש לגשת לרופא עיניים, רצוי דרך חדר מיון עיניים במרכז הרפואי הסמוך, שם יתקינו לך עדשת מגע טיפולית לשבועיים, במקביל לטיפול מקומי בטיפות אנטיביוטיקה ותחליפי דמעות.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ארוזיה חוזרת 27/01/2020

פרופסור סלומון שלום, לאחרונה אני מרגיש צריבה כואבת בעין עם ארוזיה חוזרת (במהלך החצי שנה האחרונה טופלתי פעמיים על אותה שריטה בקרנית) , הצריבה הינה בעיקר במהלך הבוקר עם היקיצה ובמהלך היום היא "נרגעת". לעיתים הצריבה גם מתרחשת במידה ואני ישן בתנוחה הנשענת על אותה העין. הרופאה המליצה לי לבדוק אופציה לניתוח לייזר בקרנית עקב ארוזיה חוזרת, אך חשוב לציין שאיני מרכיב משקפיים. אז לכן השאלה היא האם לנסות ולהמשיך עם מיורו 128 וטיפות נגד יובש ולקוות שהצריבה תעבור לבד או לנסות טיפול אחר? תודה

איציק

איציק שלום,

תסמונת הארוזיות החוזרות עלולה להימשך מספר שנים. המניעה של הארוזיות נעשית ע"י משחת Muro 128 המכילה NaCl 5% (מלח מרוכז) והניתנת להשגה ע"י הזמנה דרך האינטרנט (המשחה לא מיובאת לארץ). את המשחה יש לקחת כל לילה לפני השינה לתקופה ארוכה.

אם יש התקף חזק עם כאב שלא חולף תוך מספר שעות מומלץ לגשת לחדר מיון עיניים במרכז הרפואי הסמוך ושם יתקינו לך עדשת מגע טיפולית לשבועיים.

אם אינך מרכיב משקפיים הרי שטיפול בלייזר למניעת הארוזיות החוזרות לא מומלץ בשבילך.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה