חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מהם הסימנים של צלקת בקרנית?

צלקות בקרנית גורמות לשינוי בחדות הראיה, שיכול להיות מינימאלי, אך יכול להיות משמעותי. מידת השינוי תלויה בגודל הצלקת ובמיקומה בקרנית.

צלקות קטנות ושטחיות לא משפיעות במידה משמעותית על חדות הראיה. צלקות גדולות, הנמצאות במרכז הקרנית, עלולות לגרום לירידה משמעותית בראיה (תמונה 1). הצלקת יכולה גם לגרום לתחושת סינוור, בעיקר באור יום. תופעה זו היא תוצאה של אובדן שקיפות הקרנית, ופיזור אור לא סדיר במעבר קרני האור בקרנית.

סיבה נוספת לירידה בראיה היא השפעת הצלקת על הטופוגרפיה של הקרנית. הצלקת יכולה לגרום לאי-סדירות של המשטח החיצוני של הקרנית ולהופעת אסטיגמציה.

רב הצלקות בקרנית לא נראות למתבונן מבחוץ, ולא גורמות לבעיה קוסמטית. אולם צלקות גדולות ומאוד סמיכות המסתירות את הקשתית והאישון עלולות להראות כלפי חוץ.

חזרה לצלקות של הקרנית

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

קרנית לא שקופה 07/09/2011

היה לי גוף זר בעין ימין, הוציאו לי אותו כעבור 10 שעות בערך. הגוף זר היה קטן. כאבור כמה ימים, התחלתי להרגיש אי נחות בעין, וגילו שזה דלקת. קיבלתי טיפות ומשחה נגד זה. אך לאחר מס' ימים התחלתי לראות נקודה שחורה, קטנה ובולטת, וכמה פסים מסביביה, ועד עכשיו אני רואה את זה כל פעם שאני מסתכל לאור. זה זז כשאני מזיז את ראשי. בנוסף, יש לי סינוור מהשמש בשעות היום. הלכתי לרופא, אך הוא אמר שלא רואה כלום. אז מה זה יכול להיות? אני מבקש תשובה בהקדם האפשרי. תודה!

שלום אלון,

יתכן שהנקודה שאתה רואה קשורה לשינויים בזגוגית, הנמצאת בתוך העין, ולא קשורה כלל לגוף הזר.
לעיתים מופיעות עכירויות נקודתיות בזגוגית, שנראות כנקודות או קוים שזזים בשדה הראיה.
לתופעה כזו קוראים floaters, והיא מצריכה בדיקה של הרשתית עם הרחבת האישונים.
בכל מקרה מומלץ להבדק ע"י רופא עיניים.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה