חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מבט חיצוני אל העין

זיהוי חלקי המקטע הקדמי במבט חיצוני על העין

זיהוי חלקי העין במבט חיצוני – בתמונה 1 ניתן להבחין בחלקי העין החיצוניים כפי שהם נראים לכל אחד: העפעפיים, הקרנית, הלחמית, הקשתית והאישון. במרכז העין נראית הקרנית. במבט קדמי לא ניתן להתרשם מהמבנה הקמור של הקרנית מכיון שהיא שקופה. דרכה אנו רואים למעשה את הקשתית (איריס), הנותנת את ה"צבע" של העין, ואת האישון הנמצא במרכז הקשתית. לובן העין מורכב למעשה מהלחמית ומהסקלרה הנמצאת מאחורי הלחמית. כ"כ ניתן להבחין בעפעף העליון ובעפעף התחתון.

על פני הקרנית ניתן להבחין ברפלקס האור. זוהי השתקפות של מקור אור כלשהוא הנופל על הקרנית ומוחזר אל המתבונן. רפלקס האור נראה בד"כ חד וברור, והוא מעיד על תקינות הקרנית ושכבת הדמעות המצפה אותה. כאשר מבנה הקרנית אינו תקין או כאשר שכבת הדמעות לקויה, רפלקס האור נראה מטושטש ולא חד.

מעוניינים לבצע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר אך אתם לא יודעים האם אתם מתאימים? לבדיקת התאמה חינם השאירו פרטים אצלנו באתר ואחד מניציגנו יחזור אליכם.

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

קרנית וקטארקט 03/10/2020

מה ההבדל בין קרנית לקטארקט

צביקה

צביקה שלום,

קרנית היא החלק הקדמי ביותר של העין. זו היא רקמה שקופה וקמורה, המהווה את ה"חלון" הקדמי של העין, דרכה עוברות קרני האור אל תוך העין. צורת הקרנית, קמירותה, סדירותה ותכונות נוספות משפיעות על איכות הראייה ועל המספר והצילינדר שיש לנו במשקפיים.

לחץ כאן למידע נוסף באתר זה על הקרנית.

קטרקט הוא מצב בו העדשה, הנצאת מאחורי האישון והאיריס, הולכת ומאבדת את שקיפותה עם הגיל ונעשית עכורה. מדובר במצב נפוץ מאוד המתפתח כמעט בכולם עם הגיל, ומחייב ניתוח להסרת הקטרקט והשתלת עדשה תוך עינית.

לחץ כאן למידע נוסף על העדשה.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה