חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

PRK

מהו PRK?

ניתוח ה- PRK הוא השיטה הראשונה והותיקה יותר של ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, שהוצגה לראשונה בשנת 1985, שיטה הקיימת עד עצם היום הזה. PRK  הוא ראשי תיבות של Photo Refractive Keratectomy (כלומר: שינוי תשבורת הקרנית בעזרת לייזר). בניתוח זה מתבצע שיוף חיצוני ישירות על פני הקרנית בעזרת קרני הלייזר, ללא חיתוך של הקרנית.

האקסימר לייזר מסיר את רקמת הקרנית על פי תוכנית ממוחשבת שהוכנה מראש, ואשר לוקחת בחשבון את המספר במשקפיים וכן נתונים שונים של האופטיקה של העין, הנאספים בעזרת מערכת ממוחשבת (מערכת המבוססת על טכנולוגיית קדמת הגל).
לתיקון קצר ראיה (עדשות במשקפיים עם מספר מינוס) – מתבצע שיוף במרכז הקרנית כדי להקטין את קמירות הקרנית במרכז.

לתיקון רוחק ראיה (עדשות במשקפיים עם מספר פלוס) – מתבצע שיוף בהיקף האמצעי של הקרנית, סביב המרכז, כדי לגרום להגדלת קמירות הקרנית במרכז.

לניתוח PRK קיימות מספר מודיפיקציות, המכונות בשמות כגון LSAEK, ASA ושמות אחרים. ככלל מדובר באותו הניתוח, שבו מבוצע שיוף ישיר של פני הקרנית ללא חיתוך, עם שינויים קלים בין השיטות.

שלבי הניתוח בשיטת PRK

הניתוח בשיטת PRK מבוצע בהרדמה מקומית. לפני הניתוח מוזלפות טיפות של הרדמה מקומית בשתי העיניים. בנוסף מבוצע ניקוי של עור העפעפיים והעור סביב העיניים בעזרת תמיסת חיטוי (פולידין).

בשלב הראשון של הנתוח מתבצעת הסרה של שכבת תאי הציפוי החיצונית של הקרנית (הנקראים תאי אפיתל). אלו הם תאי שמתחלפים בהתמדה כל הזמן, ויוצרים שכבת ציפוי אחידה וחלקה על פני הקרנית. תאים אלו צומחים באופן מתמיד מהיקף הקרנית לכיוון מרכז הקרנית. כדי לאפשר הסרה מהירה ויעילה של תאי האפיתל, המנתח שם בתחילת הניתוח טבעת על פני הקרנית, שלתוכה מוזלפת תמיסה על בסיס אלכוהול בריכוז 20%, שנמצאת במגע עם התאים למשך כ- 20 שניות (תמונה 3). בשלב הזה תורגש תחושת לחץ על העין. לאחר מכן התמיסה נשטפת מעל פני הקרנית, ומתבצע קילוף של התאים תוך מספר שניות.

בעקבות הסרת תאי האפיתל, נחשפת הסטרומה של הקרנית (עיקר רקמת הקרנית הבנויה מסיבי קולגן). בשלב זה, מופעלת קרן הלייזר, המבצעת שיוף ישיר של פני הקרנית. שיוף זה מונחה ע"י התוכנית המוחשבת שהוזנה למחשב הניתוח מראש. שלב זה נמשך כ- 5-10 שניות, בזכות השימוש במערכת לייזר מהירה במיוחד – ה Teneo 317 של Technolas. במהלך פעולת הלייזר מופעלת מערכת עקיבה מהירה מאוד, שעוקבת במהירות רבה אחרי תנועות העין. מערכת העקיבה מבוססת על מצלמת וידאו, המצלמת אם האישון, ומעבירה את המידע על מיקום האישון בזמן אמיתי למערכת הממוחשבת. שינוי מיקום האישון כתוצאה מתנועה מהירה של העין מועבר מידית למחשב, שמשנה בהתאם את קרן הלייזר כך שהיא תמיד תתמקד על מרכז הקרנית. דבר זה מאפשר דיוק מירבי במהלך השיוף, כך שגם אם העין נעה בתנועות מהירות, השיוף יתבצע תמיד במיקומו המדוייק, במרכז הקרנית. אם העין יוצאת מהשדה הטיפולי, נעצרת פעולת הלייזר. הלייזר יחדש את פעולתו רק לאחר שמערכת העקיבה תזהה שהעין חזרה למקומה במרכז השדה הטיפולי.

לאחר סיום שלב הלייזר, מונחת על הקרנית ספוגית עם חומר הנקרא Mitomycin C. חומר זה מונח על פני הקרנית למשך מספר שניות, ותפקידו הוא למנוע התפתחות צלקת באיזור השיוף. לאחר מכן מותקנת עדשת מגע טיפולית על פני הקרנית. זוהי עדשה רכה, בעלת חדירות גבוהה לחמצן, שניתן להרכיב אותה ברציפות במשך מספר ימים. עדשה זו מאפשרת לתאי האפיתל לצמוח מהיקף הקרנית אל המרכז, ולשוב ולכסות את הקרנית. עדשה זו מוסרת לאחר פרק זמן של 5-7 ימים. בסיום הניתוח מותקן על העין מגן פלסטי קשיח, שמונע מגע או פגיעה בעין.

משך זמן הנתוח בשיטת PRK לעין אחת הוא כ- 5 דקות. לאחר סיום הניתוח בעין הראשונה, עוברים לבצע את הניתוח בעין השנייה. משך השהות הכולל בחדר הניתוח הוא כ- 15 דקות. הניתוח קצר, ואינו גורם לכאב.

בסיום הניתוח עובר המנותח לחדר התאוששות מיוחד ונח בו לזמן של כשעה. בחדר יש תאורה עמומה. ניתן לשהות בחדר עם קרוב משפחה אחד. לאחר כשעה של מנוחה תתבצע העיניים ע"י הרופא המנתח. הרופא יסביר כיצד להתנהג ביום הראשון, כיצד לשים טיפות בצורה נכונה, כיצד להתקין את מגני הפלסטיק השקופים, והנחיות לגבי כיצד מתקלחים. המנותח יקבל ערכה שבה 3 סוגי טיפות (למניעת דלקת וזיהומים), ויקבל את מספר הטלפון הנייד של הרופא המנתח, ליצירת קשר מהיר במקרה של בעיות או שאלות.

הביקורת הראשונה לאחר הניתוח תתבצע תמיד ביום שלאחר הניתוח. במהלך הביקורת המנתח יבדוק את העיניים ויוודא שעדשות המגע במקומן, יתן הנחיות על המשך הטיפול בשבוע הראשון, מה מותר ומה אסור, ויענה על שאלות המנותח. הביקורת הבאה היא שבוע לאחר הניתוח, שבה יוסרו עדשות המגע, לאחר שתהליך צמיחת האפיתל על הקרנית הושלם.

 

 

לאחר ניתוח PRK

לאחר הניתוח בשיטת PRK מתחיל תהליך החלמה הנמשך מספר ימים, בד"כ 3 עד 5 ימים. בתהליך זה תאי האפיתל צומחים מההיקף אל מרכז הקרנית. העדשה הטיפולית היושבת על פני הקרנית למשך פרק זמן של לפחות 5 ימים, מאפשרת את צמיחת התאים. מכיון שפני הקרנית בשלב ההחלמה אינם חלקים, הראייה בתקופה זו מטושטשת במידה מסויימת. שיא הטשטוש הוא ביום ה-3 שלאחר הניתוח, שבו בד"כ מגיע תהליך ההחלמה אל מרכז הקרנית.

בתקופה זו (בשבוע הראשון לאחר ניתוח PRK) ניתן לבצע את מרבית הפעילות היומית הרגילה. יחד עם זאת הראייה אינה מאפשרת נהיגה, ואינה מאפשרת קריאה של אותיות קטנות. אפשר לעבוד מול מחשב, אך כדאי להגדיל את המידע במסך, ולהזליף מידי פעם טיפות לחות למניעת יובש בעיניים. יש להיזהר בשלב זה ממגע בעיניים, ולא לעסוק בספורט מגע (משחקי כדור, אומנויות לחמיה, שחייה). כדי לשמור על עדשות המגע, יש להרכיב את מגיני הפלסטיק הקשיחים על העיניים במהלך השינה ובמקלחת.

לאחר סיום תהליך ההחלמה הראשוני והסרת העדשות, הנמשך כשבוע, הראייה תפקודית ומאפשרת בד"כ לחזור לשגרה, אך היא אינה מושלמת. הראיה הולכת ומשתפרת בהדרגה במהלך השבועות הבאים. ברב המנותחים נמשך תהליך שיפור הראיה בין 4 ל- 8 שבועות. בפרק זמן זה הראייה הולכת ומשתפרת בהדרגה, ככל שפני הקרנית נעשים חלקים יותר. חשוב להבין שתהליך השיקום הראייתי הוא תהליך שמתקדם בקצב שונה אצל כל אדם, וגם בקצב שונה בין שתי העיניים. יש מנותחים שיגיעו לראייה המיטבית תוך חודש, ויש כאלו שיגיעו לכך לאחר חודשיים. בכל מקרה יש להתאזר בסבלנות, ולפעול על פי הנחיות הרופא המנתח.

בשבוע הראשון יש להזליף לעין טיפות אנטיביוטיקה (נגד זיהום) וטיפות סטרואידים (נגד דלקת). מהלך השבועות שלאחר הנתוח יש להשתמש בעיקר בטיפות סטרואידים הניתנות במינון של 3-4 פעמים ביום. מטרת הטיפות היא למנוע הצטלקות של הקרנית. בנוסף יש להשתמש בתחליפי דמעות (תמיסות לחות) ללא חומרים משמרים על פי הצורך.

מרבית האנשים יגיעו לראיה של 6/6 לאחר פרק זמן של 4-8 שבועות מהניתוח. ככל שהמספר לפני הניתוח גבוה יותר (בעיקר במספרים של 6.00- ומעלה) תקופת השיקום הראייתי תהיה ארוכה יותר. אומנם ראייה תפקודית שמאפשרת חזרה לשגרה יש בד"כ תוך שבוע-שבועיים, אך ראייה "מושלמת" (שזה 6/6 או טוב מכך) מושגת במקרים של קוצר ראייה גבוה בתהליך הנמשך מספר חודשים.

הסרת משקפיים בלייזר בשיטת ה- PRK (או ה- LASEK) הוא השיטה הבטוחה ביותר כיום להסרת משקפיים בלייזר. אמנם היא כרוכה באי נוחות מסויימת במהלך השבוע הראשון שלאחר הניתוח, אך בטווח הארוך היא בטוחה מאוד. מבחינת התוצאות – שיטה זו טובה בדיוק כמו השיטות האחרות, ולפי מאמרים רבים בספרות הרפואית משיגה תוצאות טובות יותר. זוהי השיטה עליה אני ממליץ לכל מי שמועמד לשירות ביחידות קרביות בצבא, לספורטאים, ולכל למי שנמצא בסיכון לחבלה בפנים במהלך עבודתו או תחביביו.

האם הניתוח כואב והאם ההחלמה "קשה"?

אנשים רבים נרתעים מניתוח בשיטת PRK מכיוון ששמעו שהניתוח "כואב" או שההחלמה ארוכה וקשה. ובכן – הניתוח עצמו אינו כואב. PRK הוא ניתוח קצר וקל, הנמשך כ- 5 דקות לכל עין. במהלך הניתוח מרגישים לחץ קל על העין הנמשך כ- 20 שניות. זה השלב בו מונחת טבעת על הקרנית שלתוכה מוזלפת תמיסת אלכוהול בריכוז 20%. הטבעת מהודקת לשטח הקרנית עם לחץ קל כדי למנוע זליגת התמיסה שבתוכה לצדדים, ולכן מרגישים בשלב זה לחץ. מעבר לכך שאר שלבי הניתוח אינם כואבים. יש לזכור שהשיטה האחרת –  שיטת האינטרלאזיק – כרוכה בתחושת לחץ ממושכת יותר, במיוחד בשלב הראשון של ביצוע פיצול הקרנית.

המהלך שלאחר הניתוח מאופיין בהרכבה של עדשות מגע טיפוליות למשך כשבוע. הרכבה ממושכת של העדשות גורמת לעיתים לתחושת צריבה, דקירות, אי נוחות, וכדי להקל על תחושות אלו ניתנות טיפות לעיניים המכילות סטרואידים, אנטיביוטיקה, וולטרן (למניעת כאבים) וטיפות לחות (דמעות מלאכותיות, למיעת יובש). שימוש נכון בתוכנית הטיפולית יביא לכך שהשבוע הזה יעבור בקלות. לעיתים נדירות תיתכן תחושת כאב ואי נוחות בימים הראשונים שלאחר הניתוח וזאת בגלל עדשת מגע שצמודה מדי לקרנית. אם קיימות תחושות כאלו של אי נוחות – הרופא המנתח יסיר את העדשה וישים במקומה עדשת מגע חדשה.

ביום השני או השלישי אחרי הניתוח, מגיעה שכבת האפיתל (שכבת הציפוי החיצונית של הקרנית) למרכז הקרנית, לאחר שתאי האפיתל צמחו מההיקף לכיוון המרכז. בשלב זה נוצר קו תפר (קו סגירת פצע) של שכבת האפיתל. קו התפר הזה נמצא במרכז הקרנית, והוא בד"כ מעט מורם מעל שטח הקרנית וגורם לאי סדירות וחספוס בשכבה זו. דבר זה גורם לירידה זמנית בראייה ביום זה: מרגישים כאילו מסתכלים דרך "ערפל" או "עננים". כ"כ תיתכן נפיחות בעפעפיים, אודם, צריבה, תחושת חול או גוף זר, דמעת, סינוור באור חזק. כל אלו חולפים ונמשכים 12-24 שעות. לעיתים שלב זה סימטרי בשתי העיניים ומתרחש בו זמנית, ולעיתים תהליך זה מופיע בפער מסויים בין שתי העיניים. חשוב להבין שזהו דווקא סימן טוב – שתהליך הריפוי הגיע למרכז הקרנית. בתקופה הזאת מומלץ להרטיב לעיתים תכופות את העיניים בעזרת טיפות לחות (דמעות מלאכותיות) עליהן המליץ הרופא המנתח, רצוי ללא חומר משמר. בשום אופן אסור להוציא את עדשות המגע ביום הזה (יש כאלו שחושבים שאי הנוחות היא בגלל שעדשת המגע זזה או התקפלה). הסרת עדשת המגע תגרום לפגיעה בתהליך הריפוי של האפיתל. אם העדשות במקום – אסור להסיר או להחליף אותן.

ניתוח PRK למתגייסים לשירות קרבי בצבא (מלש"בים)

טייס שלא עבר ניתוח...

טייס שלא עבר ניתוח…

צעירים רבים המרכיבים משקפיים מעוניינים להעלות את הפרופיל בצבא לקראת שירות ביחידה קרבית. גם אם המספר במשקפיים אינו גבוה, עדיין שירות כלוחם חי"ר או שריון או כל יחידת שדה, קשה מאוד כשהוא מתבצע עם משקפיים. המשקפיים עלולות ליפול ולהישבר תוך כדי ריצה, אדים על העדשות מפריעים לראייה בזמן מאמץ גופני, וגם אם משתמשים עם עדשות מגע – אין תנאי היגיינה בסיסיים המאפשרים החלפה נוחה של העדשות. שירות בתנאי רוחות וחול מקשה גם הוא על השימוש בעדשות מגע. מחקרים רבים שבוצעו בארץ מראים שצעירים שביצעו את הניתוח לפני הגיוס הצליחו לסיים את המסלול ביחידה הקרבית בסבירות גבוהה יותר מאשר אלו שעברו אותו עם משקפיים.

הסרת משקפיים בלייזר למלש"בים לקראת שירות ביחידה קרבית תתבצע תמיד בשיטת PRK. זאת מכיוון שבשיטה זאת לא מתבצע חיתוך כלשהוא בקרנית. לכן שיטה זו בטוחה יותר, בעיקר למצב אפשרי של חבלה בעין במהלך השירות הקרבי. יש לתכנן היטב את תזמון הניתוח. יש לדעת שמבחינת הצבא, ב-3 החודשים שלאחר הניתוח המנותח לא כשיר לשירות קרבי. לכן, אם לדוגמא תבצעו את הניתוח חודש לפני הגיוס, ותגיעו לבקו"ם ושם יתברר שעברתם ניתוח לפני חודש – ישלחו אותכם אחר כבוד חזרה הביתה לדחיית שירות (דח"ש) של לפחות חודשיים נוספים, להשלמת התקופה של 3 חודשים מהניתוח. זה לא נעים, ולא יעזור כלום. הצבא לא מתפשר ולא מוותר במקרים כאלה. לכן יש לעבור את הניתוח לפחות 3 חודשים לפני מועד הגיוס.

למי שמעוניין להעלות את הפרופיל, יש לקחת בחשבון את אותם 3 חודשים לאחר הניתוח במהלכן הצבא לא יבצע העלאה כלשהיא של הפרופיל. רק לאחר שעברו לפחות 3 חודשים מהניתוח, תתבצע העלאת הפרופיל. אנחנו נכין לכם מכתב בו נציין את מועד הניתוח, את העובדה שעברו לפחות 3 חודשים, ואת תוצאות בדיקת העיניים בביקורת. את המכתב תעבירו ל"מיטב" – שם יעלו לכם את הפרופיל. לאחר העלאת הפרופיל תתחילו לקבל מצה"ל זימונים לימי סיירות ולגיבושים ליחידות השונות. יש לזכור שימי סיירות מתקיימים במועדים קבועים, לעיתים פעם או פעמיים בשנה, נתון נוסף המחייב תזמון נכון של הניתוח. בנוסף יש גם בחינות בגרות ובחינות מגן, ומומלץ שלא לעשות את הניתוח במהלך השבוע שלפני בחינה גדולה. מסיבה זאת אני מבצע ניתוחי PRK למלש"בים החל מגיל 17.5, כדי לאפשר את הזמן הדרוש להעלאת הפרופיל ולתהליכי המיון השונים. הנתוח יתבצע בתנאי כמובן שהמספר במשקפיים היה יציב בשנה האחרונה, ובדיקת ההתאמה תקינה.

לאחר שעברו 3 חודשים יעלו לכם את הפרופיל ל-97, ותוכלו להתגייס ולשרת בכל היחידות המובחרות, ללא יוצא מהכלל. לגיבוש טייס מתקבלים נכון לעכשיו (שנת 2020) מלש"בים שעברו PRK והמספר במשקפיים לפני הניתוח היה עד 5.00- (מדיניות זו משתנה מעת לעת). במהלך השנים ניתחתי מלש"בים רבים, שלאחר מכן סיפרו לי שהגיעו ליחידות המובחרות ביותר. כ"כ ניתחתי חיילים קרביים תוך כדי שירות, וגם לאחר השירות, ותמיד הם הצטערו שלא עברו את הניתוח לפני הגיוס.

לבדיקת התאמה להסרת משקפיים בלייזר התקשרו ל  5023*

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

הסרת משקפיים בלייזר והעלאת פרופיל 16/10/2023

הבן שלי רוצה להעלות את הפרופיל שלו בצבא כדי שיוכל להתקבל ליחידות המיוחדות

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

הוצאת עדשות 15/10/2023

שלום ד"ר סלומון
עברתי ניתוח PRK לפני כשנה. ביצעתי את הניתוח בשעה 12 ביום חמישי, המנתח אמר לי לבוא ביום ראשון בערב להוציא את העדשות. אחרי הניתוח קראתי וראיתי שזה די מוקדם מהנהוג בשאר מקומות.
כיום אני עם יובש בעיניים, והילות בלילה (לא משהו שמפריע לי בנהיגה או בתפקוד כלשהו).
כמה רופאים עשו לי בדיקה במנורת סדק גם בהרחבת אישונים אומרים שהעין בריאה לחלוטין.
המנתח עשה לי מיפוי קרנית אמר שהצילום מראה שהניתוח בוצע כמו שצריך.
חלק מהרופאים טענו שההילות כנראה תוצאה של היובש. (אציין, קרה לי כמה פעמים שקמתי באמצע הלילה מהשינה ויצאתי למרפסת וראיתי את האורות בסדר).
שאלות:
1. האם זה שהרופא הוציא לי את הניתוח מוקדם מהנהוג יכול להיות גורם לסיבוכים האלו?
2. האם יש דרך לאבחן אם יש בעיה בקרנית שגורמת להילות?
3. רופא אחד הציע לי ניתוח OPTICAL ZONE, מה דעתך?

שלום רב,

אין קשר כלשהוא בין תזמון הוצאת עדשות ובין ההילות. גם אין דרך לדעת מה סיבת ההילות.

כעיקרון כמעט לכולנו יש הילות בנהיגה בלילה, אלא שאיננו נותנים לכך את הדעת. גם לך היו אבל שכחת או לא שמת לב. תשאל כל אחד / אחת בזמן נהיגה אם הוא / היא (לפני מירב מיכאלי היה קל יותר…) רואה את מקורות האור בלילה עם גבול חד או עם הילה.
אחרי הניתוח רב האנשים בודקים את עצמם יותר, חוששים יותר, ושמים לב לתופעה שהיתה קיימת גם לפני הניתוח.

אם ההילות לא מפריעות לך בנהיגה - אז מומלץ לא לעשות ניתוח נוסף. אם ההילות מפריעות ניתן לבצע ניתוח תיקון שבו יבוצע שיוף מרכזי עם הגדלת קוטר הטיפול.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

נהיגה לאחר ניתוח בשיטת prk 21/01/2023

קודם כל תודה רבה על כל המידע המפורט באתר! רציתי לשאול כמה זמן לאחר ניתוח prk ניתן לחזור לנהוג כרגיל? תודה!

שני

שלום שני,

לאחר הסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK, מתקבלת ראייה תפקודית תוך שבוע עד שבועיים לאחר הניתוח. בד"כ זאת ראייה המאפשרת נהיגה. ראייה מושלמת מתקבלת תוך חודש עד 3 חודשים מהניתוח. קצב השיקום הראייתי תלוי בגיל, בגובה המספר שהיה במשקפיים, וביכולת הריפוי של פצעים שהיא שונה מאדם לאדם.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

INTRA-LASIK או PRK 17/11/2022

שלום פרופ' סלומון
יש לי – 8 (ושלוש וחצי צילינדר) בעין אחת, ובעין השני'ה -12.5 (ו2.5 צילינדר). בבדיקה במכון מסוים נאמר לי – שלמרות המספר הגבוה- אני נמצאתי מתאים לשיטת הINTRA-LASIK.
ושלאחר הניתוח יישאר לי 300 מיקרון בכל עין,

אך מבדיקה באינטרנט מתברר לי שבשיטה זו יורד מהעובי כ-100 מיקרון יותר מהשיטה השנייה בגלל המתלה.
לאור המספר הגבוה שיש לי – ההיגיון שלי אומר שעדיף לי לבצע את הPRK.

האם לדעתך עדיף לי לבצע את שיטת הPRK (למרות שההחלמה איטית יותר) ?

שלום יובב,

אתה צודק. עם מספרים כאלו אפשר רק PRK. למרות ההחלמה הארוכה יותר, שיטת PRK בטוחה יותר עבורך.

אתה מוזמן לבדיקת התאמה. 5023*.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ניתוח לייזר בגיל 18 05/10/2022

האם אין סיכון לעשות את הניתוח בגיל 18?האם יכול להיות מצב שהעין טרם סיימה לגדול ואז המספר שוב ייעלה וחוזרים להרכיב משקפיים בעתיד
קראתי שהניתוח לא בטוח לנוער כי העין לא מסיימת לגדול
האם המנתח דואג לבדוק את העניין הזה או שכל מי שרוצה ונמצא מתאים עושים לו את הניתוח?

שלום רב,

ניתן לבצע את הניתוח גם בגיל 18 אם המספר במשקפים היה יציב לפחות במהלך השנה האחרונה. אין כל סכנה בביצוע הניתוח בבני 18 (ואני מבצע ניתוח כבר מגיל 17.5) אם בדיקת ההתאמה תקינה והמספר יציב.

הסיבה העיקרית לביצוע הסרת משקפיים בלייזר בגיל זה הוא הרצון לשרת ביחידות קרביות. אין ספק שאיכות החיים והתפקוד הכללי של חייל המשרת ביחידה קרבית ללא משקפיים לאחר שעבר הסרת משקפיים בלייזר טובה הרבה יותר מחייל קרבי שנאלץ להשתמש במשקפיים או בעדשות מגע. גם בהיבט התפקודי וגם בהיבט הבטיחותי - השימוש בעדשות מגע או משקפיים בחיילים ביחידות הקרביות הוא מאוד בעייתי. לכן מומלץ לבצע הסרת משקפיים בלייזר לפני הצבא למי שמתכנן לשרת ביחידה קרבית.

לחצי כאן למידע נוסף על ניתוחי לייזר לפני הגיוס לצבא.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

תיקון ראיה חוזר 05/10/2022

לפני 13 שנה ביצעתי אצלך ניתוח prk לתיקון קוצר ראיה, כיום בגיל 43 מתחיל אצלי מצב של רוחק ראיה
האם ניתן לבצע תיקון גם לרוחק ראיה על ידי ניתוח prk חוזר?

שלום איילת,

לא. אין לך "רוחק ראייה", אלא "זוקן ראייה" (פרסביאופיה). זה מצב המתפתח אצל כולנו לאחר גיל 40 (ובממוצע בגיל 45)  בגלל שינויים במבנה העדשה ושריר העטרה. שינויים אלו גורמים לקושי בקריאה וראייה של חפצים קטנים קרובים לעין, ולכן יש צורך בהרכבת משקפי קריאה. לחצי כאן למידע נוסף בנושא.

כדי לתקן את המצב בניתוח לייזר צריך להביא את אחת העיניים למצב של קוצר ראייה, כלומר להפוך אותה ממספר 0 למספר של 1.00- או 1.25-. הדבר יגרום לכך שתוכלי לקרוא ללא משקפי קריאה, אך הראייה לרחוק תיפגע.

מומלץ לגשת לחנות אופטיקה ולהתאים משקפי קריאה.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

משך החלמה אחרי PRK 30/07/2022

שלום.ביום שני אעבור ניתוח prk.ביום רביעי יש לבת שלי הופעה.האם אוכל להיות בהופעה?כמה זמן לאחר הניתוח אוכל לנהוג נביעות קצרות?(לקחת את התינוק למעון )
תודה

שלום רב,

ביום ה 2 או ה 3 לאחר הניתוח יש בד"כ ירידה בראייה ותחושת אי נוחות בעיניים, הנובעת מהגעת שכבת האפיתל של הקרנית למרכז הקרנית וסגירת האפיתל. ביום זה קשה יהיה מאוד לנהוג עצמאית. ניתן להשתתף באירועים שונים, אך מומלץ שמישהו ינהג עבורך וילווה אותך לאירוע.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

האם אני מתאים לניתוח להסרת משקפיים? 02/04/2022

שלום וברכה,
ביצעתי בדיקת התאמה לניתוח לייזר להסרת משקפיים וע"פ תוצאות הבדיקה , עובי הקרנית שלי 490 והמספר שלי במשקפיים הוא בסביבות 6.5
נאמר לי שאני מתאים לניתוח PRK , אך אני חושש שתישאר לי קרנית דקה מדי ואהיה בסיכון גבוה יותר לסיבוכים.
אשמח לדעת האם החשש שלי מוצדק
והאם היית ממליץ על ביצוע הניתוח במידה ושאר הפרמטרים תקינים?

שלום רב,

אתה בהחלט מתאים לניתוח PRK. לאחר הניתוח ישאר לך עובי בקרנית של 404 מיקרון, הרבה מעל העובי המינימלי שהוא 350 מיקרון.

החשש שלך אינו מוצדק, וניתן לגשת בביטחון לניתוח לייזר בעיניים בשיטת PRK.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ניתוח לייזר להסרת משקפיים 26/02/2022

רציתי לשאול איך אפשר לעבור את הימים לאחר ניתוח prk בלי כאבים חזקים במיוחד, מה אתם נותנים במכון שלכם ?

שלום רב,

יש לנו תוכנית טיפולית המבוססת על משלב של מספר סוגי טיפות, כולל תרופות נוגדות דלקת משככות כאבים. בזכות טיפול זה מרבית האנשים לא חשים בכאב במהלך השבוע הראשון שלאחר הניתוח. בד"כ הרב מרגישים מעט צריבה, עקצוץ, דקירות ותחושת גוף זר קלים, המוקלים ע"י השימוש בטיפות הנ"ל או בתחליפי דמעות ללא חומרים משמרים.

אתה מוזמן אלינו לבדיקת התאמה. 5023*.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

תהליך החלמה ורמת כאבים אחרי PRK 19/02/2022

שלום וברכה תודה רבה על המענה הישיר
אני רוצה לעשות ניתוח PRK, אבל הבנתי שבשבוע אחרי הניתוח יש כאבים וצריבות.
רציתי לדעת מניסיונך, בערך מה האחוזים של אלו שסובלים מזה בצורה משמעותית, לבין אלה שזה רק אי נעימות קלה.

בגלל שאני מפחד מהכאבים, ואני לא רוצה שזה ישבית אותי לשבוע ויותר, בגלל כאב לפתוח את העיניים או צריבות, אני שוקל אולי לעשות ניתוח בהפרש של חודש בין עין לעין.
האם זה מומלץ? האם הכאבים וההחלמה של השבוע שבועיים הראשונים, שווים את זה?
והאם אוכל לקרוא וללמוד בימים שאחרי הניתוח, אני באמצע תקופה לחוצה של לימודים ומבחנים, שאני לא יכול לפספס שבוע-שבועיים באמצע. וזה עוד שיקול אצלי לפצל את העינים זה מזה.
לכן אני רוצה לשאול כמה ימים לא אוכל לקרוא ברציפות אחרי הניתוח [בהנחה ואעשה את שניהם יחד]?

ממש תודה רבה

יחיאל

שלום יחיאל,

אין שום סיבה לפחד מכאבים לאחר PRK. התוכנית הטיפולית שאני נותן לאחר PRK כוללת משלב של תרופות הניתנות בטיפות, הכוללות בין השאר נוגדי דלקת משככי כאבים. למרבית המנותחים אחרי PRK יש תחושת צריבה, דקירות, תחושת גוף זר ויובש - וכל אלו מוקלים ע"י שימוש תכוף בטיפות לחות ללא חומרים משמרים (דמעות מלאכותיות). במהלך השבוע שלאחר הניתוח הראייה מעט מטושטשת, אך אתה יכול לעבוד מול מסך מחשב וללמוד. ניתן להגדיל את המידע על המסך לגודל הרצוי לך, לקרוא וללמוד. כמובן שלא מומלץ לבצע את הניתוח במהלך תקופת בחינות לחוצה, וניתן לדחות את הניתוח לאחר סיום הבחינות.

לא מומלץ לבצע כל עין בנפרד. זה רק יכפיל את הזמן שאתה תידרש להשקיע בכל התהליך. כ"כ במהלך ההמתנה בין שתי העיניים תתקשה לתפקד כשל עין רואה בצורה שונה.

אתה מוזמן לבדיקת התאמה, ותוכל לשאול אותי ישירות את כל השאלות על מהלך ההחלמה.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה