חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

תוצאות

במהלך השנים התפרסמו בספרות הרפואית מחקרים רבים על תוצאות הניתוחים של הסרת משקפיים בלייזר. מכיוון שמרכזים שונים משתמשים במכשירי לייזר שונים, בתוכנות ואלגוריתמים שונים של טיפול, קריטריונים שונים לבחירה של מנותחים, ומנתחים בעלי ניסיון שונה – קשה להשוות את התוצאות ולסכמם. יחד עם זאת חשוב להכיר את הנתונים הנמסרים בספרות הענפה, ולהבין את אופן הדיווח על התוצאות.

פנים מחייכות - לאחר הסרת משקפיים בלייזר...

כיצד מדווחות תוצאות של ניתוחי לייזר בספרות הרפואית?

ישנם מספר מדדים המדווחים ברוב המחקרים:
1. אחוז האנשים שהשיגו ללא משקפיים ראיה של 6/6 ומעלה.
2. אחוז האנשים שהשיגו ללא משקפיים ראיה של 6/12 ומעלה (הראיה המינימלית הדרושה לקבלת רשיון נהיגה במרבית המדינות בעולם).
3. אחוז האנשים שמגיעים למספר במשקפיים בטווח שבין 1+ ל 1- דיופטר לאחר הניתוח.
4. אחוז האנשים שמגלים שביעות רצון לאחר הניתוח.

בנוסף מדווחות התוצאות בנפרד לקוצר ראיה (מיופיה) ולרוחק ראיה (היפראופיה), ועל פי מידת התשבורת שלפני הניתוח (גודל המספר במשקפיים).
במקביל להתפתחות הטכנולוגית בלייזרים המשמשים לניתוחי תשבורת, חל שיפור משמעותי בתוצאות הניתוחים. המעבר משימוש בשיוף רגיל בעבר לשימוש בשיוף המבוסס על ה- wavefront גרם לשיפור משמעותי מאוד בתוצאות שלאחר ניתוחים אלו.

אלונה ואורית, שתי אחיות, שעה לאחר הניתוח, ויום לאחר מסיבת החינה של אלונה (מימין)...

אלונה ואורית, שתי אחיות, שעה לאחר הניתוח, ויום לאחר מסיבת החינה של אלונה (מימין)…

אלונה ואורית 3 חודשים לאחר הניתוח. אלונה (משמאל) כבר נשואה, ושתיהן מאושרות ללא משקפיים....

אלונה ואורית 3 חודשים לאחר הניתוח. אלונה (משמאל) כבר נשואה, ושתיהן מאושרות ללא משקפיים….

תוצאות בקוצר ראייה  (מיופיה)

תוצאות בתקופה שלפני הכנסת ה- wavefront

המחקרים שנערכו ע"י ה- FDA במנותחים עם קוצר ראיה נמוך (עד 6.0- דיופטר) שטופלו עם דור הלייזרים הותיקים בתקופה שלפני הכנסת ה- wavefront הראו ש- 67%-86% מהמנותחים השיגו ראיה של לפחות 6/6 , 93% – 100% השיגו ראיה של לפחות 6/12, וש- 94%-100% השיגו תיקון אופטי בטווח של 1.00± דיופטר מהתיקון המתוכנן.
מחקרים שנערכו לאחר ניתוחים בקוצר ראיה בינוני (בין 6.0- ובין 12.0- דיופטר) שבוצעו עם הלייזרים בתקופה שלפני הכנסת ה- wavefront דיווחו ש-  26%-71% ראו לפחות  6/6 , 55%-100% ראיה של לפחות 6/12, וש- 41%-96% השיגו תיקון אופטי בטווח של 1.00± דיופטר מהתיקון המתוכנן.
מעל 12.0- כמות השיוף הנדרשת לא מאפשרת בד"כ לבצע LASIK, ובמקרים רבים אף לא מאפשרת לבצע PRK.

תוצאות לאחר שימוש בטיפול לייזר מונחה wavefront
ניתוחי תשבורת המונחים ע"י ה- wavefront ובשילוב עם מערכות עקיבה מתוחכמות ומהירות, הנמצאות כעת בשימוש במכוני לייזר רבים, שיפרו בצורה דרמטית את הדיוק והמהימנות של התוצאות. אחוז גבוה יותר של המנותחים מגיעים לראיה של 6/6 או טובה מ- 6/6 בעקבות הכנסת הטכנולגיות המתקדמות. בתיקונים של קוצר ראיה נמוך ובינוני של עד 12.0- דיופטר דווח על ראיה של לפחות 6/6 ב 79%-95% מהמנותחים, וראיה של לפחות 6/12 ב- 96%-100% מהמנותחים.
בפרסום רשמי של ה- American Academy of Ophthalmology (האיגוד המקצועי הגדול ביותר של רופאי עיניים ברחבי העולם) נבדקו התוצאות של הלייזרים המאושרים ע"י ה- FDA לניתוחי תשבורת, ושבהם מיושמת טכנולוגיית ה- wavefront (לחץ כאן לקריאת המאמר).

דיווח ה- AAO על תוצאות ניתוחים מונחי wavefront

מאמר שבו דיווח ה- AAO על תוצאות ניתוחים מונחי wavefront לקוצר ראיה.

תוצאות מחקרי ה- FDA הדגימו שאחוז המשיגים ראיה של 6/6 או טוב מכך היה  84.1%-93.9% בלייזרים השונים (ראה טבלה 2 במאמר). בנוסף נבדק באיזה אחוז מבין המנותחים לאחר הניתוח הושגה ראיה ללא משקפיים, שהייתה טובה יותר מהראיה עם משקפים לפני הניתוח. נמצא שב- 67.2%-81.1% היה שיפור בראיה ללא משקפים לאחר הניתוח ביחס לראיה המיטבית עם משקפים לפני הניתוח.

שביעות רצון
שביעות הרצון של המנותחים נבדקה גם כן במחקרים רבים. גם כאן התוצאות תלויות בסוגי הלייזר, ובצורת חיבור השאלונים המשמשים להערכה הסובייקטיבית של המנותחים.
במחקר שנערך על לייזר ה- Technolas של חברת Bausch and Lomb (הלייזר בו משתמשים ב"הדסה אופטימל") נמצא ש- 99.7% מהמנותחים דיווחו על איכות ראיה משופרת 6 חודשים לאחר הניתוח, 98.8% הביעו שביעות רצון מהתוצאה, ו- 98.2% הצהירו שאם היו צריכים לבחור שוב, היו עושים את הניתוח.

שלוש אחיות (באדום, שחור ולבן)... תצלום משפחתי עם 3 אחיות: משמאל (באדום ולבן) - אלינור, אותה ניתחתי לפני 7 שנים (וגם את בעלה ניתחתי...). מימין (בשחור ולבן) - מיכל, אותה ניתחתי לפני 4 שנים. במרכז, עומדת לידי (באדום ושחור) - אילנה, שנותחה עכשיו. כולן מאושרות, כי הן לא זקוקות יותר למשקפיים, וגם לא לעדשות מגע.

שלוש אחיות (באדום, שחור ולבן)…
תצלום משפחתי עם 3 אחיות: משמאל (באדום ולבן) – אלינור, אותה ניתחתי לפני 7 שנים (וגם את בעלה ניתחתי…). מימין (בשחור ולבן) – מיכל, אותה ניתחתי לפני 4 שנים. במרכז, עומדת לידי (באדום ושחור) – אילנה, שנותחה עכשיו.
כולן מאושרות, כי הן לא זקוקות יותר למשקפיים, וגם לא לעדשות מגע.

תוצאות ברוחק ראייה (היפראופיה)

התוצאות ברוחק ראיה (היפראופיה) בעבר היו כרוכות במידה נמוכה יותר של הצלחה ויציבות. בעקבות התפתחות טכנולוגית ה- wavefront, ולאחר הרחבת קוטר שטח השיוף בניתוחי לייזר לתיקון היפראופיה, וגם הודות למרכוז טוב יותר כתוצאה מהכנסת מערכות העקיבה המהירות, השתפרו גם התוצאות של הניתוחים לתיקון היפראופיה.
ההצלחה בניתוח תלויה במידת ההיפראופיה, ובד"כ התוצאות טובות יותר עד היפראופיה של 4.00+ דיופטר. בניתוחים מונחי wavefront במנותחים עם היפראופיה של עד 6.00+ דיווח ה- FDA על שיעור של 55%-59% שראייתם לאחר הניתוח ללא משקפיים הייתה 6/6, ו- 93%-97% שראייתם לאחר הניתוח ללא משקפיים הייתה 6/12.

השוואת LASIK מול PRK

מחקרים רבים המבוצעים בשנים האחרונות, בהם נערכת השוואה בין תוצאות ניתוחי LASIK וניתוחי PRK מצביעים על כך שאין הבדל בתוצאות בין שני הניתוחים. מחקרים אלו משווים את התוצאות בין שתי השיטות כאשר הן נערכות באותו מרכז רפואי, ע"י אותם מנתחים, ובשימוש באותה מערכת לייזר (לחץ כאן לקריאת המאמר).
השיפור הטכנולוגי שהושג בזכות השימוש ב- wavefront ובשימוש במערכות העקיבה המתוחכמות, במקביל לשימוש במיטומיצין בניתוחי PRK (כנגד התפתחות צלקת בקרנית), והשימוש בעדשות מגע טיפוליות לשימוש ממושך (extended wear contact lenses) בעלות עבירות חמצן גבוהה – כל אלו הפכו את ה- PRK לחלופה נוחה ובטוחה ביותר ל- LASIK, ובעלת תוצאות ראייה זהות ל- LASIK.

מאמר המשווה בין תוצאות PRK ו- LASIK

מאמר המשווה באופן פרוספקטיבי בין תוצאות ניתוחי PRK וניתוחי LASIK.

בנוסף – ניתוחי  PRK לא כרוכים בסיבוכי המתלה הקיימים ב- LASIK (סיבוכים כגון – פיצול לא תקין, קרע במתלה, קפלי מתלה, תזוזת המתלה, צמיחת תאי אפיתל מתחת המתלה, ודלקת מתחת המתלה) ובסיכון לעיוות הקרנית (ectasia).

מספר מחקרים הראו שיצירת המתלה בניתוחי LASIK יכולה לגרום לאברציות מסדר גבוה. השוואה בין תוצאות LASIK ו- PRK הראתה שאחרי הניתוח היו יותר אברציות מסדר גבוה אחרי LASIK בהשוואה ל- PRK (לחץ כאן לקריאת המאמר). בנוסף, המתלה שנוצר ב- LASIK יכול ליצור מיסוך של חלק מיכולות השיוף המדויק הקיימות היום בשיטת ה- wavefront, תופעה שלא קיימת כאשר השיוף נעשה על פני הקרנית החיצוניים כמו ב- PRK. לכן מנתחים רבים מאמינים כיום ששיוף על פני השטח (PRK) נותן דיוק רב יותר בתבניות השיוף המתקדמות הקיימות כיום.

גורמים המשפיעים על הבטיחות והיעילות בניתוחים להסרת משקפיים בלייזר

תרשים מהמאמר המדגים את השפעת המספר לפני הניתוח על הבטיחות והיעילות של התוצאות.

תרשים מהמאמר המדגים את השפעת המספר לפני הניתוח על הבטיחות והיעילות של התוצאות.

מאמר שפרסמנו ב- 14 בדצמבר 2018 בעיתון PLOS one מציג עיבוד סטטיסטי של תוצאות של קרוב ל-9000 ניתוחים (מתוך למעלה מ- 22,000 ניתוחים) להסרת משקפיים בלייזר שהתבצעו ב”הדסה אופטימל” במהלך השנים 2002-2015. במאמר זה בדקנו את הגורמים הקדם-ניתוחיים המשפיעים על תוצאות הניתוח ע”י בדיקת מדדי בטיחות ויעילות, תוך שימוש בשיטות סטטיסטיות של ניתוח רב-משתנים.

המאמר מצא שככל שגיל המנותחים היה נמוך יותר והמספר במשקפיים נמוך – כך הסיכויים להצלחה היו גבוהים יותר. כ”כ לא נמצאו הבדלים בבטיחות וביעילות של הניתוחים בין מנותחים שעברו את הניתוח בשיטת ה- PRK ומנותחים שעברו את הניתוח בשיטת LASIK. ממצא חשוב נוסף היה שלאורך השנים הבטיחות של הניתוחים עלתה באופן משמעותי. גם עובי הקרנית לא נמצא כמשפיע על הצלחת הניתוח.

לחץ כאן להורדת קובץ pdf של המאמר

לחץ כאן לקישור למאמר באתר העיתון

 

לבדיקת התאמה להסרת משקפיים בלייזר התקשרו ל 5023*

 

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

מספרים גדולים וניתוח חוזר 30/07/2022

עם מספר 11.5- וגם 2.5+ האם הניתוח יאפשר לי לוותר על משקפיים לגמרי?

דלית

שלום דלית,

הדבר תלוי ביציבות המספר במשקפיים. ככל שהמספר יציב לזמן רב יותר, כך הסיכוי שלא תהיה נסיגה (חזרת מספר לאחר הניתוח) טוב יותר. בנוסף צריך לדעת מהו עובי הקרנית, כדי לדעת אם ישאר עובי לניתוח תיקון בעתיד.

אם המספר יציב ועובי הקרנית מאפשר להוריד אותו לגמרי, הרי שהסיכוי לחזרת מספר כלשהוא הוא כ- 5%. גם אם חוזר מספר, מדובר בד"כ במספר קטן מ 1.00-. לעיתים נדירות עלול לחזור מספר מעט גדול יותר ואז ניתן יהיה לבצע ניתוח תיקון, אם עובי הקרנית מאפשר זאת (ואת עובי הקרנית נוכל לדעת רק בבדיקת ההתאמה). בכל אופן לעולם לא יחזור לך כל המספר שיש לך היום, וגם אם יחזור לך מספר של 1.00-, הרי שזה עדיף לאין שיעור על 11.50-. עם 1.00- ניתן לתפקד ברב העבודות, ניתן לקרוא ולעבוד מול מסכי מחשב ללא משקפיים, ולראות את כל האנשים בסביבת העבודה הקרובה שלך, בסביבת המשרד והבית, ללא משקפיים.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

עברתי ניתוח לאסיק 03/05/2021

שלום פרופסור..
שמי נדב אני בן 21 סיימתי צבא. אתמול עברתי ניתוח לייזר מסוג אינטראלסיק z lasik
הייתי מתאים גם לprk אך התפנקתי ולא רציתי לעבור את ההחלמה הארוכה..
אחרי שעברתי את הניתוח התחלתי לדפדף באתרים השונים בגוגל והתוודעתי למה שאתה חושב(שעדיף prk על kאסיק) אם הייתי יודע שזה מה שאתה ממליץ הייתי עובר אותו…!
עכשיו השאלה שלי היא כזאת האם באמת יש לחשוש מהניתוח לאסיק שעברתי?
האם אני יכל להוציא את מתלה(אפיטל) ובכך להסיר חששות מליבי
או שפשוט…
אני עובד עצות אשמח אם תיתן את ליבך עד המכתב תודה.!!!

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

הסרת תאי אפיתל 04/09/2020

היי אני מעוניינת לעשות prk והבנתי שיש כמה שיטות להסרת תאי האפיתל. ביניהן עי אלכוהול או לייזר. האם אחד מהם מומלץ יותר?
בנוסף האם יש מכשיר ספציפי של לייזרשמומלץ לוודא שמשתמשים בו לפני הניתוח?
ושאלה אחרונה האם מומלץ להשתמש בטיפות לעיניים כלשהן לפני הניתוח?

שלום רב,

הסרת האפיתל ע"י אלכוהול היא השיטה המועדפת והמדוייקת ביותר. זאת מכיוון שהאלכוהול מסיר בדיוק את שכבת האפיתל בשלמותה, בלי לפגוע בשכבת הסטרומה של הקרנית עליה מתבצע השיוף בלייזר.

הסרת האפיתל עם לייזר אינה מדוייקת, מכיוון שעובי האפיתל שונה במיקומים שונים על פני הקרנית, וגם שונה מאדם לאדם, ולא ניתן לכוון אף מכשיר לייזר כך שיסיר בדיוק את כל שכבת האפיתל על פי העובי הספיציפי שלה בנקודה מסויימת. הסרת האפיתל ע"י לייזר מחייבת להניח באופן שרירותי שעובי הקרנית אחיד ומחייבת להכניס למכשיר הלייזר נתון שאינו בהכרח נכון. דבר זה גורם לפעמים לשיוף יתר, והסרת חלק מהסטרומה עוד לפני שלב השיוף עצמו להסרת המספר. דבר זה עלול לגרום לתיקון יתר ולאי דיוקים בתוצאה.

לכל מכון יש מכשיר לייזר שהוא מאמין שהוא הטוב מכולם... אנחנו משתמשים ב- Teneo 317 של חברת Technolas, שהוא לדעתנו הטוב מסוגו בעולם. זאת בגלל מערכת העקיבה המהירה ביותר מכל מערכות העקיבה במכשירי הלייזר (המערכת העוקבת אחרי תנועות העין בזמן פעלת הלייזר), וגם בגלל השימוש במערכת ה wavefront הטובה ביותר (מערכת המבצעת שיוף ממוחשב מותאם אישית על פי מבנה העין של כל אדם ואדם).

לפני הניתוח - אם יש לך דלקת אלרגית או דלקת עפעפיים כלשהיא - הרי שהרופא המנתח ימליץ לך לקחת טיפות המכילות נוגדי דלקת.

בקיצור: את מוזמנת לבצע אצלנו בדיקת התאמה ללא עלות. ניתן לתאם תור לבדיקה ב- 5023* או ישירות דרך מזכירתי מיה ב- 052-6741425.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

הסרת משקפיים בלייזר 20/05/2020

שלום אני מיתלבט מה מיבין שני הניתוחים Prk או לאסיק המיספרים שלי 9 פלוס בשתי העניים עין אחת עם צילנדר וקרנית דקה
גם במחינת ההחלמה וגם לטווח הרחוק מה עדיף ולמה?

תודה רבא!!

שלום רב,

שיטת ה PRK מתייחסת לשיוף פני הקרנית ללא חיתוך של מתלה. שיטת הלאזיק מתייחסת לחיתוך מתלה ושיוף המשטח שנוצר לאחר חיתוך המתלה. בשיטת הלאזיק בוצע חיתוך המתלה באופן מיכני ע"י מיקרו-קראטום (מכשיר שבתוכו נמצא להב המבצע את החיתוך). כיום אנו מבצעים את החיתוך בעזרת לייזר משוכלל הנקרא femtosecond laser והשיטה נקראת אינטרא-לאזיק.

שיטת ה- PRK ושיטת האינטרא-לאסיק מביאות אותך בסופו של דבר לאותה תוצאה בדיוק. ההבדל הוא אופי הניתוח, תהליך ההחלמה והמשמעות של כל ניתוח מבחינת ההתנהלות היומית שלך.

שיטת ה- PRK הוא ניתוח קצר וקל הנמשך 5 דקות לכל עין. מכיוון שיש בו שיוף פני הקרנית, הוא כרוך בתהליך החלמה של כשבוע, שבו צומחת מחדש שכבת תאי האפיתל המצפה את פני הקרנית. כדי לאפשר החלמה מהירה וטובה מתקינים עדשת מגע על פני הקרנית מיד בתום הניתוח, המשמשת כעין תחבושת שקופה, ונמצאת שבוע שלם על הקרנית. בשבוע זה ניתן לבצע את מרבית הפעילות בבית ובחוץ, אך לא ניתן לנהוג לבד ברכב, יש לעיתים סנוור באור חזק בימים הראשונים, וקשה לעבוד זמן רב מול מחשב. לאחר כשבוע בתום תהליך הריפוי והסרת עדשת המגע - מרבית האנשים יכולים  לחזור לרוב הפעילות. ראייה מושלמת (6/6) הוא תהליך הנמשך עוד כחודשיים עד 3 חודשים, אך ראייה תפקודית סבירה יש כבר בתום השבוע הראשון. שיטה זאת מתאימה לצעירים לפני גיוס לצבא, במיוחד כאלו הרוצים להגיע ליחידות קרביות, לאנשים פעילים ודינמיים העוסקים בספורט ונמצאים בסיכון לקבל חבלות בפנים, וכן לאנשים שמוכנים לקחת שבוע חופש מהעבודה למען ניתוח בטוח אם כי מעט פחות נוח. בנוסף הניתוח מתאים לבעלי קרניות דקות ומספרים גבוהים.

שיטת האינטראלאסיק הוא ניתוח ארוך יותר, המורכב משני שלבים: שלב חיתוך הקרנית ויצירת המתלה, הנעשה ע"י femotsecond laser, ושלב שיוף המשטח מתחת למתלה הנעשה ע"י אקסימר לייזר. של שלב נמשך כ-5 דקות לעין, וסה"כ משך הניתוח לשתי העיניים הוא 20-25 דקות. היתרון שלו הוא החלמה מהירה מבחינה ראייתית. החיסרון הוא הצורך להיזהר מחבלה לעיניים ומגע בעיניים במשך מספר חודשים לאחר הניתוח, להימנע משפשוף וחיכוך של העיניים, לישון עם מגני פלסטיק קשיחים בחודש הראשון לאחר הניתוח, ולהמנע מאיפור של העפעפיים בחודשיים הראשונים - כל זאת כדי לא לגרום לתזוזת המתלה. הניתוח מתאים לבעלי קרניות עבות ומספרים קטנים, לאנשים שמעונינים בהחלמה מהירה משיקולי עבודה או לימודים, ולכאלה שאינם נמצאים בסיכון לחבלות בפנים במהלך עבודתם או עיסוק בספורט. הניתוח לא מתאים לבעלי קרניות דקות ומספרים גבוהים.

באופן ספיציפי למספר שיש לך - אם יש לך 9+ אתה אינך מתאים להסרת משקפיים בלייזר. הגבול העליון ללמספרי פלוס הוא 6+.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

עיניים רגישות וניתוח לייזר 11/05/2020

עברתי בדיקת התאמה להסרת משקפיים. 'על הנייר' נמצאתי ראויה לניתוח מסוג PRK (בלבד), אך הרופא הביע הסתייגות מפורשת, באומרו שמשקפיים הם האופציה הטובה ביותר עבורי ושעדיף לי לשקול את נחיצות הניתוח. הדבר מפליא אותי מאד, שכן אם נמצאתי מתאימה – מדוע הרופא מסתייג?
אציין שעובי הקרנית שלי הוא: 550 (מעל הממוצע) והמספר בשתי העיניים: -5.5 עם צילינדר 2.75.
העיניים שלי יבשות עם נטייה לפתח דלקות (עין אחת טופלה לפני כחודשיים בסטרואידים עקב כאבים בהזזת העין לצדדים, והעין השנייה סובלת מאדמומית והפרשות בבוקר ואף מאובחנת כעין עצלה במקצת)
הרופא לא הצביע על בעיה מפורשת, אך בהתבסס על ההסתייגות – האם יש טעם לחשוש מניתוח כזה לעיניי? האם ייתכן שהעין רגישה ולא תגיב כראוי לניתוח? יש טעם להיבדק במקום נוסף, או לסמוך על הרופא שאישר ניתוח אך הסתייג?

שלום רב,

אם הקרנית עבה והמספר יציב, ואם מיפוי הקרנית תקין, אני מניח שאת מתאימה לניתוח. גם לי לא ברור מהיכן נובעת ההסתייגות. אם יש לך דלקות חוזרות של העפעפיים והלחמית ניתן להכין אותך לניתוח ע"י מתן טיפול מקדים בסטרואידים ואנטיביוטיקה בשבועיים שלפני הניתוח.

את מוזמנת לבדיקת התאמה אצלנו. 5023*.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

מי אינו יכול לעשות p.r.k? 09/05/2020

אני בת 44 המספרים שלי הם בעין אחת 10 ובשניה 12 וחצי {מינוס},כמוכן יש לי צילינדר ועין עצלה
נבדקתי לניתוח לייזר ונמצאתי מתאימה לאינטרלאסיק .האם במספרים כמו שלי יש מניעה לעשות p.r/k?
שאלתי את הרופא את השאלה הז והוא אמר לי בפשטות לך זה לא יתאים ….{האם זו גישה לייזיק ופי אר קיי ?}
אשמח לשמוע את דעתך בענין
תודה ליאת

ליאת שלום רב,

במספרים גבוהים כמו שלך הייתי עושה רק PRK.

יש לנו ניסיון רב שנים בהסרת מספרים גבוהים, אפילו גבוהים יותר משלך. היתרון ב- PRK הוא שלאחר הניתוח תישאר לך קרנית עבה יותר יחסית לאינטראלאסיק, דבר המעלה משמעותית את הבטיחות לטווח הארוך. זה חשוב במיוחד במספרים גבוהים, בהם עובי השיוף גדול. ביצוע אינטראלאסיק במספרים גבוהים כמו שלך משאיר קרנית דקה, כי עובי המתלה לא נחשב כחלק מעובי הקרנית מבחינת החוזק המבני שלה. ב- PRK יורד מעובי הקרנית ההתחלתי רק עובי השיוף, בעוד שבאינטראלאסיק יורד מעובי הקרנית גם עובי השיוף וגם עובי המתלה, דבר המשאיר קרנית דקה יותר באינטראלאסיק יחסית ל- PRK.

את מוזמנת אלינו לבדיקת התאמה. 5023* או ישירות למזכירתי מיה ב 052-6741425.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

EBK או PRK 06/05/2020

שלום, אני מעוניין לבצע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית. אני יודע ששיטת PRK היא ללא חיתוך, ובנוסף אני רואה שבמכונים שונים יש שיטות נוספות כמו EBK ו- IQ ומצויין שלשיטות אלה יש גם את היתרונות של PRK (ללא חיתוך) ובנוסף זמן ההחלמה קצר יותר מניתוח PRK.
אני מאוד מתקשה להחליט בין השיטות השונות.
רציתי לדעת האם אתה מכיר את השיטות האלה והאם הן עדיפות מניתוח PRK?

שלום רב,

אין כל הבדל בין השיטות במשך ההחלמה או בתוצאות לאחר הניתוח. השמות השונים מתייחסים למודיפיקציות של אותה השיטה, שבא מבוצע השיוף על פני הקרנית לאחר הסרת האפיתל. זה כלל לא משנה איך מבוצעת הסרת האפיתל. לאחר שהאפיתל הוסר ובוצע השיוף בלייזר - תהליך ההחלמה כולל צמיחה מחדש של האפיתל, ותהליך זה אינו שונה בין השיטות.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ניתוח לייזר 08/05/2018

עברתי בדיקת התאמה ב2 מכונים שונים.
אחד המליץ לי על אינטראלאסיק
והשני איפשר לי לבחור בין prk z lasil
האם עדיף לבחור prk או z lasik או בכלל אינטראלאסיק.
ובעצם מה ההבדלים בינהם?
יצוין כי יש לי מספרים 3 ו4 צילינדר
ואני בן 21 ומספר יציב

שלום רב,

ההחלטה בין השיטות תלויה בגורמים רבים כגון מיפוי הקרנית, עובי הקרנית מול המספר במשקפיים, סגנון החיים שלך, עיסוק בספורט אתגרי וכו'. יש הבדלים במהלך הניתוח עצמו, בתקופת ההחלמה בין 2 השיטות, וגם בעלויות של הניתוחים. לא ניתן לתת לך תשובה בלי לבדוק אותך.

אתה מוזמן לבדיקת התאמה. 1800-200-222 או 3811*.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

פחד מניתוח 29/08/2017

שלום אני בן 20 עם מספר הקטן מ6- בשתי העיניים וברוך השם נמצאתי מתאים לשני סוגי הניתוח ובחרתי בבטוח יותר בPRK ויש לי קצת חשש מהניתוח

1. מה האחוזים שאפשר לראות 6/6 לאחר הניתוח ?
2. מהם אחוזי ההצלחה של הניתוח ?
3. אני מאוד מאוד רוצה לעשות את הניתוח גם מבחינת הרגשה טובה וגם מבחינת נוחות אך החשש שאם הניתוח לא יצליח חלילה והראיה תדרדר מאוד משפיע עליי וגורם לי לא לרצות לעשות אותו למרות שבשבילי זה בגדר "חלום"

אשמח לחוות דעתך , תודה מראש 🙂

שלום רב,

התשובות לשאלות נמצאות בדפי האתר, תחת הכותרת תוצאות. הניתוח בטוח מאוד, וללא ספק יותר בטוח מעדשות מגע. הוא נעשה בהצלחה לעשרות מיליוני אנשים בעולם, ולמאות אלפי אנשים בארץ במהלך 30 השנים האחרונות. אני בטוח שהניתוח יצליח גם אצלך, אם תחליט בחוכמה היכן לבצעו.

על הפחדים שלך תצטרך להתגבר בכוחות עצמך.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

סוגניתוח 09/03/2017

שלום רב אני מתלבט בין ניתו prk ל z לאסיק..בעיקר בשל זמן ההחלמה והסיכונים הכרוכים בכל שיטה…אשמח לחוות דעת

שלום,

PRK.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה