חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

בדיקת התאמה לניתוח לייזר בעיניים

במהלך השנים נצברו ידע וניסיון רב בניתוחים של הסרת משקפיים בלייזר, שהפכו את התהליך לבטוח ויעיל. אחד האמצעים החיוניים להבטחת הבטיחות בניתוח היא בדיקת ההתאמה המקיפה, שנותנת מידע רפואי חיוני על מצב העין. בנוסף לבדיקת העיניים הרגילה המבוצעת ע"י כל רופא עיניים, נכללים בבדיקת ההתאמה מרכיבים נוספים, ייחודיים לניתוחי הלייזר. מטרת בדיקת ההתאמה היא לוודא שהעין בריאה, ושאין גורם כלשהוא שיכול להוות מניעה לביצוע הניתוח בבטיחות המירבית.

כיצד יש להתכונן לקראת בדיקת התאמה לניתוח לייזר בעיניים?

מומלץ להימנע מהרכבת עדשות מגע קשות לפחות 24 שעות לפני בדיקת ההתאמה (ורצוי אף יותר). יש להביא את המשקפיים הנוכחיות. אם המשקפיים הנוכחיות נרכשו בחודשים האחרונים, יש לנסות ולהביא את זוג המשקפיים הקודם לבדיקת ההתאמה. כדי לדעת אם המספר במשקפיים יציב – מומלץ להביא זוג משקפיים שהיה בשימוש לפחות שנה לפני הבדיקה. לחילופין מומלץ להביא את תוצאות בדיקות המשקפיים מחנות האופטיקה בה בוצעו הבדיקות בשנים האחרונות. ניתן גם להביא את עדשות המגע כדי שנוכל לדעת מהו המספר של העדשות בהן אתם משתמשים.

אם יש או היתה מחלה כלשהיא בעיניים, לכם או לקרובי משפחתכם – אנא הביאו על כך מידע כתוב מרופא המשפחה שלכם לבדיקת ההתאמה. אם יש לכם מחלה אחרת כלשהיא, אתם משתמשים בתרופות כלשהן על בסיס קבוע, או שאתם רגישים לתרופות נוספות – אנא הביאו על כך מידע או מסמכים רפואיים. נשים המתכוונות להיכנס להריון, נמצאות כעת בהריון, או נמצאות לאחר לידה וכעת מיניקות – חשוב מאוד שתמסרו לנו מידע זה.

בדיקת ההתאמה ללייזר בעיניים נחלקת לשלושה חלקים:

1. בדיקת רפרקציה (בדיקת המספר במשקפיים) – מבוצעת ע"י האופטומטריסט
2. בדיקת טופוגרפיה ממוחשבת של הקרנית – מבוצעת ע"י טכנאי
3. בדיקת רופא עיניים ושיחת סיכום – מבוצעים ע"י הרופא המנתח

בדיקת רפרקציה (בדיקת המספר במשקפיים)

בדיקה זו מבוצעת ע"י אופטומטריסט/ית, ונמשכת כ- 15 עד 20 דקות. בבדיקה זו נבדקת הרפרקציה (תשבורת) של כל עין, ונבדקת חדות הראייה המיטבית המושגת בעזרת הרפרקציה. בנוסף נבדקת המרשם הנוכחי (המספר של המשקפיים הנוכחיות שהנבדק הביא אתו לבדיקה), ונבדק המספר של עדשות המגע, אם יש כאלו. נערכת השוואה בין המספר של המשקפיים הנוכחיות ובין הרפרקציה שהתקבלה בבדיקה הנוכחית, כדי לוודא שקיימת יציבות ברפרקציה של לפחות שנה אחת.
כאשר יש ספק ביציבות הרפרקציה, יעשה ניסיון ליצור קשר עם חנות האופטיקה בה התבצעו בדיקות כאלו בעבר. זאת כדי להעריך את מידת יציבות הרפרקציה במהלך השנים שחלפו.
במקרים בהם לנבדק יש רוחק ראיה (היפראופיה) תבוצע לעיתים קרובות בדיקת רפרקציה גם לאחר מתן טיפות עיניים המרחיבות את האישונים (תהליך הנקרא ציקלופלגיה). בדיקה זו נעשית כדי לגלות האם קיים פוטנציאל לעלייה של ההיפראופיה בעתיד.

כדי להבטיח את דיוק בדיקת הרפרקציה – רצוי להסיר את עדשות המגע לפחות 24 שעות לפני מועד בדיקת ההתאמה.

בדיקת ההתאמה כוללת בדיקת המספר במשקפיים ע"י אופטומטריסט/ית

בדיקת טופוגרפיה ממוחשבת של הקרנית

בדיקה זו מבוצעת ע"י טכנאי. בדיקה זו כוללת טופוגרפיה ממוחשבת של פני הקרנית הקדמיים. בדיקה זו חשובה כדי להעריך את קמירות הקרנית, את מידת האסטיגמציה, ואת סדירות המבנה הטופוגרפי. בדיקה זו נועדה גם לשלול קיומו של קרטוקונוס או של תבניות קרטוקוניות. תבניות כאלו מהוות במקרים רבים סיבה לפסילת המועמד לניתוח.
בדיקה נוספת המבוצעת במסגרת בדיקת ההתאמה היא ע"י מכשיר ה- Orbscan. מכשיר זה מבצע סריקה אופטית של הקרנית, ונותן מידע חשוב על פני הקרנית הקדמיים והאחוריים, ועל עובי הקרנית בנקודות שונות.

גם כאן חשוב מאוד להסיר את עדשות המגע לפחות 24 שעות לפני בדיקת ההתאמה. שימוש ממושך בעדשות המגע עלול לגרום למיפוי קרנית לא תקין, שבו יש עיוות של פני הקרנית בגלל הלחץ הנגרם ע"י עדשות המגע. ככל שמפסיקים את השימוש בעדשות המגע זמן רב יותר לפני הבדיקה – כך המיפוי יהיה מדוייק יותר.

מיפוי ממוחשב של הקרנית הוא מרכיב קריטי בבדיקת ההתאמה לניתוח

בדיקות עזר נוספות

האופטומטריסט / טכנאי מבצעים שתי בדיקות עזר נוספות:

1. בדיקת קוטר האישונים בחשיכה. בדיקה זו חיונית לקביעת קוטר איזור השיוף בניתוח.

2. הערכת כמות הדמעות בעין, ע"י מבחן שירמר. בבדיקה זו מותקנת רצועת נייר מיוחד בין העפעף התחתון והעין למספר דקות. רצועת הנייר סופגת את הדמעות, ומתקבלת הערכה על כמות הדמעות. בדיקה זו נועדה לשלול מצבים של יובש בעיניים.

3. בדיקת הלחץ התוך-עיני, ע"י מכשיר ה iCARE המאפשר בדיקת מדוייקת של הלחץ תוך מגע מינימלי עם הקרנית.

בדיקת רופא עיניים – שלב מרכזי בבדיקת ההתאמה

בדיקת המועמד לניתוח ע"י הרופא המנתח עצמו חשובה במיוחד להערכת ההתאמה לניתוח.

בדיקת המועמד לניתוח ע"י הרופא המנתח עצמו חשובה במיוחד להערכת ההתאמה לניתוח

בדיקה ושיחה עם הרופא המנתח במסגרת בדיקת ההתאמה היא אולי החלק החשוב והמרכזי בתהליך ההתאמה. רופא העיניים משוחח עם הנבדק. בשיחה זו נשאל הנבדק לגבי בריאותו הכללית ובריאות עיניו. כ"כ נשאל הנבדק על מחלות עיניים במשפחתו הקרובה. שאלות נוספות שישאל הרופא כוללות הערכה לגבי יציבות המספר במשקפיים, באיזה גיל הוחל בהרכבת המשקפיים ומתי הוחלפו לאחרונה, וכן לגבי השימוש בעדשות מגע.
בדיקת העיניים כולל את בדיקת המקטע הקדמי של העין בעזרת מנורת סדק (slit lamp – ראה תמונה), בדיקת הלחץ התוך-עיני, ובדיקת קרקעית העין (הרשתית) לאחר הרחבת האישונים.
בנוסף תבוצע בדיקת עובי הקרנית (פכימטריה) בעזרת מכשיר אולטרהסאונד. עובי הקרנית נמדד במספר נקודות במרכז הקרנית.
בתום הבדיקה ידווח הרופא לנבדק על תוצאות הבדיקה, והאם הוא נמצא מתאים לניתוח  של הסרת משקפיים בלייזר.

הסבר ותיאום ציפיות

לאחר בדיקת ההתאמה ישוחח הרופא המנתח עצמו עם הנבדק. ההסבר כולל את עקרון הניתוחים להסרת משקפיים בלייזר, השיטות השונות, התוצאות, סיכויי ההצלחה, הסיבוכים ותופעות הלוואי, התהליך עצמו (כולל ההכנות לקראת הניתוח, הניתוח עצמו, והמהלך שלאחר הניתוח), ומה צפוי למנותח בטווח הקרוב והרחוק.

במהלך השיחה האישית עם כל מועמד לניתוח, הרופא המנתח יענה על שאלות, ויתן למועמד מידע אישי הקשור למצבו. הרופא יתן לנבדק הערכה לגבי סיכויי הצלחת הניתוח על פי בדיקת הרפרקציה והבדיקות האחרות. בנבדקים מעל גיל 40 יסביר הרופא את המשמעויות של פרסביאופיה (צורך במשקפי קריאה), ואת האפשרויות השונות במצב זה (לדוגמא: מונו-ויז'ן, שיטה בה עין אחת מתוקנת לראייה לרחוק והעין השניה מתקונת לראייה לקרוב).

לבדיקת התאמה להסרת משקפיים בלייזר התקשרו ל  5023*

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

בדיקת התאמה ואלרגיה בעיניים 14/01/2023

שלום רב,ברצוני לבצע ניתוח לייזר השאלה שלי היא במידה ואני מטופלת כעת עקב דלקת אלרגית(שככל הנראה פיתחתי לעדשות המגע) בטיפות עיניים ״אופטיליסט״ ישנו צורך לדחות את הבדיקה או שאפשרי להגיע גם בעת שאני מטופלת עם טיפות עיניים?

נופר

שלום נופר,

ניתן לבצע בדיקת התאמה ואף לבצע את הניתוח, תוך כדי טיפול זה. ביצוע הניתוח יגרום להפסקת השימוש בעדשות המגע, וזה יתרום בעתיד להקלה משמעותית של תסמיני הדלקת האלרגית.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

עיינים 17/11/2022

האם עיים שהמספר שלה -1.5 ו – 1.75- וצילנדר מתאימה לניתוח park ? והאם צריך משקפיים לאחר הניתוח?

נעמי שלום רב,

כדי לענות של שאלתך צריך לבצע מיפוי של הקרנית, לבדוק את עובי הקרנית, לבצע בדיקה עדכנית של מספר המשקפיים שאת זקוקה לו כעת ולהשוות זאת למשקפיים שיש לך. כל אלו נעשים במסגרת בדיקת ההתאמה. את מוזמנת לקבוע תור לבדיקת התאמה ב 5023*.

למידע נוסף על בדיקת ההתאמה - לחצי כאן.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ניתוח לייזר להסרת משקפיים 05/10/2022

איך יודעים עם מתאים לי לעשות ניתוח לייזר ?
האם כדי קודם לעבור בדיקה רפואית לראות שאין מחלה או בעיה כלשהי בעיניים.
מה לגבי אלרגיה בעונת האביב.
האם זה דרך קופת חולים ?

שלום רב,

ניתן לבצע בדיקת התאמה להסרת משקפיים בלייזר. בדיקה זאת נעשית ללא תשלום בכל מכון להסרת משקפיים בלייזר.

לחץ כאן למידע נוסף עם בדיקת ההתאמה.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

מולטיפוקל 11/06/2022

שלום רב
איך נעשה תיקון הראיה למי שיש משקפי מולטיפוקל?
קראתי שעין אחת עושים לרחוק ועין שניה לקרוב אבל בחלק מהמקרים אנשים חוזרים למשקפי מולטיפוקל?
מה דעתך בעניין?

שלום רב,

מדובר בשיטת ה- Monovision, ויש לנו ניסיון רב בשיטה זאת.

החל מגיל 38-9 אנו ממליצים לבחון את האפשרות של תיקון הראייה לקרוב ולרחוק בשיטת ה- Monovision. בשיטה זאת מבצעים תיקון מלא של כל המספר בעין הדומיננטית, ובעין השנייה משאירים מספר של 1.25- או 1.50-. בצורה כזאת העין הדומיננטית תראה לרחוק, והעין שבה השארנו מספר קטן תראה לקרוב (כי ה 1.25- ינטרל את מספרי הפלוס הנדרשים לקריאה). במרבית האנשים (כ 70-80%), המוח יבצע איחוד של התמנוה משתי העיניים, ותתאפשר ראייה טובה לקרוב ולרחוק. מצד שני יש אנשים שלא יאהבו את המצב הזה. כדי לנסות ולהבין מי מתאים לשיטה זאת אנו עורכים בדיקת סימולציה במסגרת בדיקת ההתאמה, שבה נדמה את התיקון של עין לרחוק ועין לקרוב בעזרת התקנת עדשות מתאימות במתקן בדיקת המשקפיים.

למידע נוסף לחצי כאן לקריאת מאמר שפירסמתי בנושא.

את מוזמנת אלינו לבדיקת התאמה. ניתן להתקשר ל 5023* או ללחוץ כאן.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

בחירת סוג ניתוח 28/05/2022

אני בת 37 עם מספר משקפיים 5.75, בבדיקת התאמה אמרו לי שיכולה לבצע את שתי השיטות, ליטוש וחיתוך.
אשמח לדעת מה הסיכויים של כל שיטה ואיזו שיטה מומלצת עבורי.
תודה

שלום רב,

שתי השיטות שבהן מדובר הן PRK (שיוף חיצוני של הקרנית) ואינטראלאזיק (פיצול הקרנית, יצירת מתלה, ושיוף פנימי של הקרנית). הסיכויים להצלחה זהים בשתי השיטות. ההבדל הוא באופי הניתוח ותהליך ההחלמה. שיטת הניתוח נקבעת באופן פרטני לכל מטופל על פי סגנון החיים, התחביבים, חשיפה אפשרית לחבלות בעיניים כתוצאה מעיסוקים מסויימים, סוגים שונים של ספורט מגע (אומנויות לחימה, משחקי כדור, שחיה) ועוד. כ"כ היכולת להיעדרות של כשבוע מהעבודה היא שיקול נוסף בהחלטה.

שיקולים רפואיים בהחלטה של המנתח לבחור בסוג הניתוח כוללים את עובי הקרנית, מיפוי הקרנית, המספר במשקפיים מול עובי הקרנית, היסטוריה משפחתית של קרטוקונוס, מפתח העפעפיים, היכולת לשיתוף פעולה במהלך הניתוח, ושיקולים נוספים.

כדי לדעת איזו שיטה מתאימה לך, תצטרכי לבוא לבדיקת התאמה. 5023*.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

בדיקת התאמה ומחיר 22/04/2022

שלום, אני בן 17 וחצי ועומד לפני הגיוס בדצמבר הקרוב, רציתי לקבוע תור לפר. סולומון לבדיקת התאמה. וכן לקבל מחיר לניתוח PRK.

יוסף

שלום יוסף,

אנא שלח לנו את הפרטים שלך בטופס הפנייה הנמצא בכל עמוד באתר, או לחץ כאן לכניסה ישירה לטופס, ונחזור אליך בהקדם.

ניתן גם להתקשר למוקד שירות הלקוחות שלנו ב- 5023*.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

מספרים שונים בבדיקות שונות 16/04/2022

שלום ד"ר,
אני משתמשת באותם משקפי ראייה שברשותי כבר 3 שנים ורואה איתם מספיק טוב בשביל הצרכים היומיומיים שלי. לפני מס' חודשים ביצעתי שתי בדיקות ראיה אצל אופטומטריסטים שונים. אחד אמר שהמספר שלי בעין אחת עלה לפחות בחצי בעוד שהשניה אמרה שהמספר שלי נשאר זהה ואולי עדשות המשקפיים קצת עכורות. האם על סמך המידע הנ"ל המספרים שלי נחשבים יציבים ואני יכולה להתאים לניתוח לייזר?
תודה רבה.

שלום רב,

לא ניתן להסיק דבר מהמידע הזה. הדרך היחידה לדעת אם את יציבה היא להביא לבדיקת ההתאמה את המשקפיים הישנות שלך, או את המרשמים של המשקפיים מבדיקות קודמות בחנות האופטיקה שבה נבדקת. במהלך הבדיקה נמצא מהו המספר העדכני שלך, נשווה אותו לבדיקות קודמות (ורצוי להביא בדיקות שנעשו לפני למעלה שמנה, ולא בדיקה שנעשתה לפני חודשים בודדים), וכך נוכל לדעת אם את יציבה.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ניתוח השרת משקפיים בלייזר 26/03/2022

שלום רב,באיזו עיר עתה מנתח? האם יש מימון דרך קופ"ח מאוחדת? תודה.

ליזה

שלום רב,

אני מנתח בתל אביב ובירושלים:

בתל אביב בבנין MDC, רחוב הברזל 15 (מול בנין המרכז הרפואי אסותא תל אביב);

בירושלים במרכז הרפואי הדסה עין כרם (בקומת הכניסה של בניין דוידסון).

יש לנו הסדרים עם כל הקופות, וגם עם קופת חולים מאוחדת.

למידע נוסף השאירי בטופס שבאתר את שמך ומספר הנייד שלך ונחזור אליך בהקדם, או ניתן להתקשר ל 5023*.

לחצי כאן להשארת פרטים להתקשרות.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

פזילה והתאמה לניתוח לייזר 12/03/2022

שלום רב פרופ' סלומון,
רציתי לברר האם יש סיכוי סביר שניתוח לייזר יעזור לי לוותר על המשקפיים..

בעין שמאל צילינדר 1.00 , PRISM 1.00 in
בעין ימין צילינדר 0.75, PRISM 1.00 in ועוד 0.5 למטה
בנוסף, יש לי במשקפיים ב EYE FATIGUE לעזרה בקריאה.

אני כבן 50, חובש משקפיים כ 3 שנים, והבעייה שלי היא שכל מסגרות המשקפיים שניסיתי גורמות לי לכאב חריף באף.
אני מודע לכך שאי אפשר לתקן את הפזילה בניתוח לייזר, אך האם תיקון הצילינדר בלייזר יכול לאפשר לי לוותר על המשקפיים ?

תודה רבה !

אלון

שלום אלון,

ניתוח לייזר לא מתקן בעיות פזילה. במשקפיים שלך הותקנו פריזמות המאפשרות לעיניים להתכנס בזמן הקריאה. לא ניתן בניתוח ליצור את האפקט הפריזמתי שיש לך עכשיו בעדשות המשקפיים. יחד עם זאת, כדי לדעת מה תהיה הראייה לאחר הניתוח, תנסה להתקין עדשות מגע עם המספר הנוכחי, ולהסתובב איתן מספר ימים.

בכל הנוגע לתיקון הקריאה, האפשרות הקיימת בניתוח לייזר היא תיקון בשיטת monovision - לתקן עין אחת לרחוק תיקון מלא, ובעין השניה להשאיר 1.25-, לקריאה. גם את זה תוכל לבדוק בעזרת עדשות מגע.

בכל אופן ניתן לדעת במדוייק מה מתאים לך רק במעמד בדיקת ההתאמה.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

ראייה לאחר לייזר בעיניים עם מספרים גבוהים 08/01/2022

רציתי לשאול, יש לי -8. עם עדשות מגע אני לא מסתדרת בכלל. כשאני מרכיבה עדשות מגע ישר יש לי תחושת ריחוף וחוסר ריכוז.
האם זה אומר שגם עם הלייזר אני לא אסתדר? ז.א. לא אתרגל לראיה שלי אחרי הניתוח?

שרה

שלום שרה,

התחושות שלך קשורות ככל הנראה לאי סבילות לעדשות מגע (contact lens intolerance). זהו מצב הנובע משילוב של יובש בעיניים ותגובה אלרגית - תוצאה של תגובת משטח העין לעדשות המגע. ככל הנראה לאחר הסרת משקפיים בלייזר הראייה שלך תהיה מעולה, וזאת ללא צורך שימוש בעדשות המגע, עם כל התופעות הכרוכות בשימוש בהן. את מוזמנת אלינו לבדיקת התאמה.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה