חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר רקע כללי אודות הניתוח
הניתוח עצמו על ידי טיפות הרדמה לשתי העיניים.
אורך הניתוח משך זמנו של הניתוך נע בין כ-10 דק’ – 20 דק’, משך הזמן משתנה בהתאם לשיטה.
דרגת כאב הניתוח לא כואב, אך יש תחושת לחץ לזמן קצר בתחילת הניתוח
הנחיות לאחר הניתוח יש להימנע מספורט מגע (משחקי כדור למיניהם, וכל סוג ספורט שבו עלולה להיות חבלה בראש), ולהימנע משחייה או כניסה למקווי מים.
מתי רואים טוב? לאחר ניתוחי Intra-LASKIN חדות הראייה מעולה כבר בימים הראשונים לאחר הניתוח. לאחר ניתוחי PRK חדות הראייה בדר”כ טובה במהלך תקופה של חודש עד 3 חודשים מהניתוח
עלות הניתוח ₪ 12,000 – ₪ 6,000

    עדיין מתלבטים? פגישת הייעוץ בחינם! להתייעצות השאירו פרטים ונחזור אליכם


    הסרת משקפיים בלייזר סיבות לניתוח

    נוחות

    לא צריך להיות תלוי יותר במשקפיים או עדשות מגע בכל פעילות שהיא (כגון ספורט, עבודה מול מסכים). לא צריך לסבול יותר מאדים על המשקפיים, או מתחושות הצריבה, גרד ואי נוחות הכרוכות בשימוש בעדשות מגע.

    בריאות

    שימוש ממושך בעדשות מגע אינו בריא לעיניים. עדשות מגע, במיוחד חודשיות ודו-שבועיות, גורמות ליובש בעיניים, דלקת אלרגית כרונית בעיניים, דלקות חוזרות בעפעפיים, ולעיתים – בשימוש לא זהיר, עלולים להיווצר זיהומים קשים בקרנית עד כדי סיכון הראייה. הסרת משקפיים בלייזר תמנע לחלוטין את הצורך להשתמש בעדשות מגע או משקפיים, ובכך תתרום בטווח הארוך לבריאות העיניים.

    עלויות

    העלויות הכרוכות בעדשות המגע; התמיסות של העדשות; המשקפיים שצריך להחליף כשהן נסדקות או אובדות; הבדיקות בחנויות האופטיקה. כל אלו לאורך הזמן יקרות משמעותית יותר מאשר העלות החד פעמית של הניתוח.

    לפני גיוס צבאי 

    ניתוח לייזר בעיניים לפני הגיוס תביא לקבלת פרופיל רפואי קרבי, המאפשר מיון וקבלה לכל היחידות הקרביות, כולל המובחרות ביותר, ובמקרים מסוימים גם לקורס טיס. שירות קרבי ללא תלות במשקפיים או עדשות מגע הוא הרבה יותר נוח ובטוח.

    פרופ' אבי סלומון על הסרת משקפיים בלייזר ב"בוקר בריאות" בערוץ 13

     

    לקוחות מספרים

    נופר סיבונינופר סיבוני
    10:18 27 Nov 21
    עשיתי ניתוח להסרת משקפיים בשיטת שיוף לפני כחצי שנה בהדסה עין טל תל אביב אצל פרופ׳ אבי סלומוןכאשר הגעתי לפגישת הייעוץ אצל פרופ סלומון הוא הוריד לי את כל החששות (והיו הרבה) הגעתי עם רשימת שאלות שלא היה צורך לשאול משום שההסבר שלו היה כל כך מובן ומעמיק.הניתוח עבר בהצלחה וההחלמה הייתה יחסית קלה לאחר שקראתי את כל הביקורות שאנשים רשמו ברשתות החברתיות ומשם הגיעו החששות.הצוות של הדסה עין טל פשוט מדהים יחס מעולה ושירות נפלא!ממליצה בחום לכל החוששים!
    הדסההדסה
    06:53 27 Oct 21
    !פרופ' אבי וצוות יקרתודה על מקצועיות, יחס אדיב ושימת לב לפרטים הקטנים.התוצאות מעולות, ממליצה בחום☺
    אנה נאימובאנה נאימוב
    06:17 27 Oct 21
    ממליצה באהבה ענקית לכולם לעשות את הניתוח לייזר להסרת משקפיים אצל פרופסור אבי סלומון,ביצוע של הניתוח ברמה הכי גבוהה שיש, הגעה לתוצאות מרשימות ובנוסף יחס חם לכל מטופל/ת.רוצה להגיד תודה ענקית אני מרוצה מאוד מהתוצאות של הניתוח, בהחלט ממליצה מכל הלב. 🙂
    Yonatan chenYonatan chen
    06:10 27 Oct 21
    עשיתי ניתוח לייזר אצל פרופסור סלומוןב"ה אני מאוד מרוצהרואה מצויין לאחור ולקרובהיחס האישי מדהים ואדיב מאודלאחר הניתוח יש קבוצת וואטסאפוכל בעייה או שאלה מטופלת תוך כמה דקותגם האופטמטריסטית רותי ממש מקצועיתונותנת יחס אישי עם הרבה סבלנות לפני ואחרי הניתוחבקיצור ממש ממליץ!!!!
    lord dodolord dodo
    15:58 30 Sep 21
    קודם כל מתחיל לספר על השינוי של איכות החיים ועל היחס האישי והמיוחד שקיבלתי מהפרופסור אבי סלמון והצוות שלו,הייתי תקופה ארוכה עם משקפי ראייה ועדשות מגע בעיניים כל הזמן עד שהגעתי למצבשהתחלתי לסבול מהיובש שבעיניים וזה התחיל להפריע לי ולהציק לי ביום יום, החלטתי בסוף לעשות ניתוח לייזר להסרת משקפיים, ואז התחלתי לעשות חיפושים באינטרנט ובדקתי בהרב מקומות ושאלתי חברים והתייעצתי עם הרבה אנשים עד שבסוף הגעתי להחלטהלעשות ניתוח אצל מנתח הטוב מבין הטובים מסיבה הכי פשוטה ''עיניים זה לא משחק '' לכן בחרתי במומחה במחלות וניתוחי הקרנית והלחמית, ובניתוחי לייזר להסרת משקפיים פרופסור אבי סלמון בעל ניסיון של שנים שניגנתי לבדיקת האתמה בהדסה עין טל הייתי בלחץ מהניתוח עד שפגשתי את הפרופסור אבי סלמון אשר הסביר לי בצורה מדויקת על הניתוח ואיזה ניתוח הכי מתאים בשבילי הרגשתי שאני נמצא בידיים טובות שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות ולתת לו את העיניים שלי הניתוח עצמו עניין של מספר דקות ולאחר הניתוח הפרופסור מוסר מספר פלאפון הפרטי שלו ותמיד היה זמין בחגים ובשבת ובמיוחד בשעות מאוחרות של הלילה בקיצור 24/7 ותמיד בקשר כמו כן ודואג לכל מטופל שעובר אצלו ניתוח ונותן ויחס אישי ברמה הכי גבוהה ומקצועית רציתי להגיד תודה מכל הלב לפרופסור אבי סלמון ולצוות שלו על הכל ועל האיכות חיים שקיבלתי
    js_loader

     

    בדיקת התאמה לניתוח הסרת משקפיים בלייזר

    מדוע מתבצעת בדיקת התאמה לניתוח?

    לא כל אחד מתאים לניתוח. ובשביל לדעת למי מתאים ניתוח לייזר בעיניים, ולהבטיח את הצלחת הניתוח, נערכת בדיקת התאמה מקיפה וקפדנית. הרוב הגדול של האנשים אכן מתאים לניתוח לייזר להסרת משקפיים.

    כמה זמן בדיקת התאמה לניתוח נמשכת?

    בדיקת ההתאמה לניתוח לייזר בעיניים נמשכת עד כ-3 שעות, והיא נערכת ע”י רופא עיניים, אופטומטריסט וטכנאי. לאחר הבדיקה ניתן הסבר על ניתוחי הלייזר ע”י הרופא המנתח. אני הרופא המבצע את בדיקת ההתאמה, ואני הוא גם הרופא המנתח.

    כיצד יש להתכונן לבדיקת ההתאמה?

    מרכיבי עדשות מגע – הימנעות מהרכבת עדשות מגע לפחות 24 שעות לפחות לפני בדיקה ההתאמה. מומלץ להביא אתכם את קופסת העדשות לבדיקה.

    מרכיבי משקפיים  חשוב מאוד להביא את המשקפיים הנוכחיות, רצוי להביא זוג משקפיים שהיה בשימוש לפחות שנה לפני הבדיקה (ולא משקפיים שנקנו בחודש האחרון).

    *אם אין לכם משקפיים מלפני שנה, עליכם להצטייד עם המירשם של המשקפיים מחנות אופטיקה בה ביצעתם את הבדיקה. מידע זה חשוב כדי לוודא את יציבות המספר במשקפיים. 

    היסטוריה רפואית – אם יש או הייתה מחלה כלשהי לכם או לבני המשפחה בעיניים מומלץ להביא את כל המידע הכתוב מרופא עיניים. כ"כ יש להביא מידע על שימוש בתרופות. חשוב להודיע לרופא הבודק על מצבו הרפואי המלא של הנבדק.

    מקרים בהם יש אי התאמה להסרת משקפיים בלייזר

    במצבים מסוימים יכולה להיות אי התאמה לניתוח. אלו כוללים בעיקר:

    • חוסר יציבות של המספר במשקפיים (עלייה של מעל 0.50 מספר בשנה האחרונה)
    • קרנית דקה מאוד ביחס לגודל המספר במשקפיים
    • בעיות במבנה הקרנית (אותן נגלה במיפוי ממוחשב של הקרנית)
    • מחלות רקע שונות ומחלות עיניים מסוימות.

    בדיקת התאמה נחלקת לשלושה חלקים:

    1. בדיקת רפרקציה
    (בדיקת המספר במשקפיים) – מבוצעת ע”י האופטומטריסט

    2. בדיקת מיפוי ממוחשב – (טופוגרפיה)
    בדיקה ממוחשבת של מבנה הקרנית – מבוצעת ע”י טכנאי

    3. בדיקת רופא עיניים
    בדיקה מלאה של העיניים ושיחת סיכום – מבוצעים ע”י הרופא המנתח.

    הכנה לניתוח לייזר בעיניים

    לאחר שעברתם את בדיקת ההתאמה וקיבלתם הסבר מהרופא המנתח על מהלך הניתוח, נקבע לכם תור לניתוח. ישנם הנחיות חשובות לפני הניתוח שחשוב למלא אותן על מנת להבטיח את בריאותכם, והצלחת הניתוח.

    מי שמשתמש בעדשות מגע רכות – צריך להפסיק את השימוש בהן כשבועיים לפני הניתוח.

    מי שמשתמש בעדשות מגע קשות – צריך להפסיק את השימוש לפחות למשך 3 שבועות לפני הניתוח.

    מדוע? כי עדשות מגע משנות את פני הקרנית ועלולות לגרום לאי דיוק בבדיקת הרפרקציה ובדיקת ה- wavefront הנערכות בסמוך לניתוח.

    מספר ימים לפני הניתוח – יש צורך לבוא לבדיקת טרום-ניתוח, הכוללת בדיקת רפרקציה חוזרת (בדיקת המספר במשקפיים) ובדיקת ה- wavefront. בדיקה זו אורכת כשעה, ומתבצעת לאחר שהשימוש בעדשות מגע הופסק לפרק זמן של לפחות שבועיים, דבר המגדיל את הדיוק בבדיקות. על סמך בדיקות הרפרקציה וה- wavefront יקבע פרופיל שיוף מדויק ומותאם אישית על פי נתוני המנותח.​

    הניתוח עצמו

    מה קורה ביום הניתוח

    ביום הניתוח יש להגיע למכון כשעה לפני הניתוח. בהתאם לצורך יבוצעו בדיקות משלימות כגון בדיקת רפרקציה (המספר במשקפיים) נוספת, מיפוי קרנית ובדיקת wavefront. הרופא המנתח יבצע בדיקה קצרה של העיניים כדי לוודא שאין דלקת או זיהום בעיניים, וייתן הסבר על מהלך הניתוח.

    לפני החדר ניתוח יבוצע ע"י אח/אחות חיטוי של עור העפעפיים והריסים בעזרת תמיסת פולידין, ותבוצע הזלפה של טיפות הרדמה לשתי העיניים.

    בחדר הניתוח שוכב המנותח על מיטה, כאשר הראש מונח על גבי שקע מיוחד המבטיח את יציבות התנוחה במהלך הניתוח. המנותח שוכב כך שהוא מביט ישר למעלה. מעליו נמצא מכשיר הלייזר וממנו יוצאת אלומת אור מהבהב, שהיא נקודת הציון של המנותח.

    בסיום הניתוח יוצאים לחדר מנוחה, הנמשכת כשעה. לאחריה מתבצעת בדיקה של העיניים ע"י הרופא המנתח, והסבר על ההתנהלות ואופן נטילת הטיפול בטיפות במהלך היום הראשון שלאחר הניתוח.

    כמה עולה ניתוח לייזר בעיניים?

    מחירו של ניתוח הסרת משקפיים בלייזר משתנה בהתאם לקופה המבטחת, תוכנית הביטוח ושיטת הניתוח.

    הביטוחים המשלימים של מרבית קופות החולים מקנים למועמדים לניתוח הסדרים המוזילים משמעותית את מחיר ניתוח לייזר להסרת משקפיים ההשתתפות העצמית במימון הניתוח.

    במקרים של ניתוח בסבסוד קופת החולים או ביטוח בריאות קיים – ההשתתפות העצמית עשויה לנוע בטווח מחירים של 4,000-7,000 ש״ח.

    במקרים בהם אין אפשרות להשתתפות קופת החולים או ביטוח בריאות של מחיר הסרת משקפיים בלייזר יכול לנוע בטווח מחירים בין 9000 – 12600 ש״ח.

    כמה זמן אורך ניתוח לייזר בעיניים?

    משך הזמן הכולל שהמנותח נמצא בחדר הניתוח:  

    • כ- 10 דקות (בשיטת PRK)
    • כ- 20 דקות (בשיטת אינטראלאסיק)
    הסרת משקפיים בלייזר שיטות נפוצות

    סוגי ניתוחים נפוצים

    אינטראלאסיק:

    ניתוח בשיטת אינטראלאסיק יש בו 2 שלבים:

    • שלב ראשון בו מבוצע פיצול של הקרנית ויצירת חלון טיפולי (מתלה או Flap).
    • שלב שני בו מתבצע שיוף פנימי של הקרנית, על המשטח שנוצר לאחר הזזת המתלה.
    • כל שלב נמשך כ-10 דקות (5 דקות לכל עין).

    שלב הראשון

    בו מתבצע פיצול המתלה, וקיבוע של העין ע"י טבעת המוצמדת אל הקרנית בעזרת ואקום, שאליה מחברים לוחית שקופה המיישרת את הקרנית ומאפשרת פיצול הומוגני וישר של הקרנית. בשלב זה המטופל מרגיש לחץ על העין הנמשך כ-2 דקות.

    לאחר מכן מתבצע תהליך דומה של פיצול בעין השניה. שלב זה נמשך כ-10 דקות לשתי העיניים. הלייזר המבצע את הפיצול נקרא Femtosecond laser.

    שלב השני

    מעבירים את מיטת הטיפול מתחת ללייזר שמבצע את השיוף. הרופא המנתח מניח כיסוי סטרילי סביב העין, ומפסק עפעפיים שעוזר להחזיק את העין פתוחה.

    בתחילה מתבצע זיהוי של העין ע"י מערכת העקיבה המהירה של הלייזר, תהליך הנמשך מספר שניות. לאחר מכן מתבצעת הפרדה של המתלה מהקרנית לאורך ציר הפיצול שבוצע בשלב הראשון והזזת המתלה הצידה.

    כעת מבוצע שיוף של המשטח הפנימי של הקרנית עם לייזר, תהליך הנמשך מספר שניות. מערכת עקיבה מהירה מאוד הבנויה בתוך המכשיר, ומזהה את מבנה הקשתית, עוקבת במהירות אחר תנועות העין, ומבטיחה שפעולתו של הלייזר תהיה מדויקת ותתבצע במרכז הקרנית.

    לאחר סיום שלב זה בעין אחת, מתבצע תהליך דומה בעין השנייה. שלב זה נמשך כ-10 דקות לשתי העיניים. הלייזר המבצע את השיוף נקרא Excimer laser.

    היתרון משמעותי של שיטה זו בהשוואה לשיטת PRK הוא בכך שלא נוצר פצע חיצוני (הכרוך במספר ימי החלמה) מכיוון שהפנים החיצוניות של הקרנית חלקים ( לא בוצע כאן שיוף חיצוני). לכן מתקבלת חדות ראייה טובה מאוד ללא משקפיים זמן קצר לאחר הניתוח.

    ניתוח PRK

    ניתוח PRK יש בו שלב אחד בלבד, בו מתבצע שיוף חיצוני של פני הקרנית, לאחר הסר שכבת תאי האפיתל מעל פני הקרנית.

    בתחילת הניתוח מונח כיסוי סטרילי סביב העין. המנתח מתקין מפסק עפעפיים שעוזר להחזיק את העין פתוחה. בתחילה מתבצע זיהוי של העין ע"י מערכת העקיבה המהירה של הלייזר, תהליך הנמשך מספר שניות.

    לאחר שהעין זוהתה ע"י המערכת הממוחשבת, מונחת טבעת במרכז הקרנית, שלתוכה מוזלפת תמיסת אלכוהול בריכוז 20%. תמיסה זו באה במגע עם תאי האפיתל למשך כ- 10 שניות. בשלב זה מרגישים לחץ קל על העין.

    לאחר מכן מתבצעת שטיפה של הנוזל מהעין בעזרת תמיסת מים פיזיולוגית. לאחר מכן מסיר המנתח את תאי האפיתל ממרכז הקרנית.

    לאחר הסרת האפיתל, מתבצע הלייזר על מרכז הקרנית, בדיוק באותו אופן כמו בשלב השני של ניתוח אינטראלאסיק. לאחר סיום הלייזר מונחת עדשת מגע טיפולית על הקרנית. לאחר מכן יעבור המנתח לביצוע הניתוח בעין השנייה.

    סרטון ההדמיה לפניכם מדגים ניתוח לייזר בשיטת PRK

     

    ניתוח LASIK

    פיצול הקרנית מתבצע ע"י מכשיר מכני (מיקרו-קראטום) ולא ע"י לייזר. שיטת ניתוח לאסיק היתה נפוצה מאוד עד לפני מספר שנים. ברוב המכונים לא משתמשים בשיטה זאת יותר, אלא בשיטת האינטרא-לאזיק החדישה יותר.

    בשלב ראשון מוצמד מכשיר המיקרו-קראטום על העין. מכשיר זה מבצע את פיצול הקרנית ויוצר את המתלה.

    בשלב זה המנותח לא רואה בעין למספר שניות, מרגיש לחץ על העין, תחושת אי נוחות, ולעיתים תחושת צביטה או כאב לכמה שניות. לאחר ביצוע הפיצול, תהליך הנמשך כ- 20 שניות, מוצא המכשיר מהעין.

    המנתח מסיט הצידה את המתלה, נועל את הלייזר על מרכז הקרנית, ומתחיל בביצוע הלייזר. פעולת הלייזר נמשכת מספר שניות, ואינה כואבת.

    לאחר סיום פעולת הלייזר, מחזיר המנתח את המתלה למקומו. לאחר סיום הלייזר מוזלפות טיפות נגד זיהום ונגד דלקת, ומותקן מגן פלסטי קשיח על העין.

    סרטון ההדמיה לפניכם מדגים ניתוח לייזר בשיטת Lasik

    ב- PRK מבוצע שיוף בלייזר על פני הקרנית לאחר הסרת תאי הציפוי השטחיים, וללא חיתוך הקרנית.

    באינטרא-לאסיק וב- LASIK מבוצע חיתוך שכבתי בקרנית ליצירת מתלה, ולאחר מכן מבוצע הלייזר על המשטח שמתחת למתלה.

    איזו שיטה מתאימה לי?

    בשיחה עם הרופא המנתח, שנערכת עם כל נבדק שמגיע לבדיקת התאמה, מוצגות היתרונות והחסרונות של כל שיטה. לבסוף מוצגת השיטה המומלצת ביותר עבורך, על פי הממצאים בבדיקת העיניים, וכן על פי הצרכים הייחודיים שלך, הכוללים סגנון החיים, אופי וסביבת העבודה ותחביבים.

    התאמת שיטת הניתוח תלויה בגורמים שונים כגון:

    • גיל
    • מספר במשקפיים
    • מבנה הקרנית ועובי
    • סגנון החיים ותחביבים
    • עיסוק בפעילות כלשהי שיש בה סיכון לחבלה באזור הפנים.
    האם ניתוח לייזר בעיניים בטוח?

    כן, ניתוח לייזר בעיניים בטוח לחלוטין. ניתוחי לייזר בעיניים נעשים מזה למעלה מ-30 שנה באמצעות התפתחות טכנולוגית משמעותית במהירות הלייזרים, ושיפור מערכות ההדמיה והעקיבה האקטיבית אחר העין, הפכו ניתוחי לייזר בעיניים במהלך השנים לניתוחים מצליחים ובטוחים. הניסיון הרב שנצבר מאפשר תהליך יעיל ובטוח של התאמה, ניתוח והחלמה תוך השגת התוצאה של ראייה איכותית ללא תלות במשקפיים או עדשות מגע. 

    ניתוח לייזר בעיניים מסתיים לאחר מספר דקות בלבד! ומיד אנשים נדהמים מהתוצאות, וכולם אומרים שלו ידעו שזה כך – היו עוברים את הניתוח מזמן.

    ניתוח לייזר בעיניים החלמה

    שלב ההחלמה שונה בין שיטה לשיטה, ומשתנה בהתאם לגיל המנותח, מצבו הבריאותי, והמספר שהיה במשקפיים לפני הניתוח. אחרי ניתוח לייזר בעיניים ישנם הוראות מהרופא המנתח שחשוב לבצע על מנת שההחלמה תהיה קצרה ובטוחה.

    החלמה לאחר ניתוח PRK

    שבוע ראשון לאחר ניתוח PRK יש החלמה של שכבת תאי האפיתל של הקרנית, צומחים מההיקף של הקרנית אל המרכז תוך מספר ימים. כדי לאפשר את הצמיחה המהירה שלהם, מונחת עדשת מגע טיפולית על הקרנית, ושם היא נשארת ברציפות במשך שבוע.

    בתקופת זו הראייה מעט מטושטשת, דבר המקשה על נהיגה, ועל עבודה מול מסכים. כ"כ יש תחושת גוף זר, צריבה ודקירות הנובעת מהעדשות. יש צורך בשימוש במספר סוגים של טיפות עיניים נגד דלקת ונגד זיהום.

    בעת מקלחת ושינה, יש להשתמש במגני פלסטיק קשיחים לעיניים, ויש להימנע מספורט, שחייה, ואיפור.

    שבוע שני לאחר ניתוח מוסרות עדשות המגע. הראייה לאחר השבוע הראשון היא תפקודית וסבירה, אך לא מושלמת. ככל שפני הקרנית נעשים חלקים במהלך השבועות הבאים לאחר הניתוח, כך הראייה הולכת ומשתפרת.

    תהליך שיפור הראייה נמשך לתקופה של חודש עד 3 חודשים מהניתוח, תלוי בגיל המנותח ובמספר שהיה במשקפיים לפני הניתוח.

    החלמה לאחר ניתוח אינטראלאסיק

    ביום הראשון הראייה בד"כ טובה לאחר ניתוח אינטראלאסיק, וזאת מכיוון שכאן פני הקרנית החיצוניים חלקים. יחד עם זאת תהליך ההצמדה של המתלה למשטח שמתחתיו נמשך זמן רב.

    חודשים הראשונים שלאחר הניתוח  חשוב להיזהר מחבלות בעיניים, להימנע משפשוף של העיניים, לא לגעת בעפעפיים, להימנע מאיפור בעפעפיים ובריסים. שפשוף או מגע בעפעפיים בשבועות הראשונים לאחר הניתוח עלול לגרום לתזוזת המלה ממקומו.

    לכן יש להשתמש בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח במגני פלסטיק קשיחים לשינה, על פי הנחיות הרופא המנתח. כ"כ יש להימנע מספורט מגע (משחקי כדור, אומנויות לחימה ושחייה) במהלך השבועות הראשונים לאחר הניתוח.

    חשוב לדעת שבסוף התהליך, התוצאות של ניתוחי PRK ו- אינטראלאסיק זהות לחלוטין מבחינת חדות הראייה, הסיכויים להצלחת הניתוח זהים, ובשתי שיטות נגיע בסופו של דבר לראייה מיטבית, אם כי בקצב שונה.​

    מאמרים נוספים בנושא: הסרת משקפיים בלייזר

     

    שאלות נפוצות

    האם ניתוח לייזר בעיניים כואב?

    האם הניתוח מסוכן?

    מה אחוזי הצלחה של הניתוח?